به گزارش ایرنا حمید دبیری، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر و خوزستان استان هایی هستند که از تسهیلات دولت برای جبران خسارت های ناشی از هجوم ملخ های صحرایی برخوردار می شوند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: این 100 میلیارد ریال در اختیار سازمان حفظ نباتات کشور قرار می گیرد و پس از مشخص شدن سهم هر استان، اعتبار مورد نظر تخصیص داده می شود.
دبیری، در مورد آخرین وضعیت هجوم ملخ های صحرایی به استان فارس گفت: چهار روز است که مقابله با ملخ های صحرایی در این استان انجام نمی شود اما فعالیت های ملخ ها در این منطقه تحت کنترل است
وی ادامه داد: پس از اینکه عملیات سمپاشی در فارس پایان یافت، وجود ملخ صحرایی به صورت گروهی در این استان مشاهده نشده اما موضوع رصد و پایش عرصه ها و منابع طبیعی فارس همچنان ادامه دارد.
او اضافه کرد: براساس اطلاعیه ای که سازمان حفظ نباتات کشور صادر کرده است، شاهد ورود دسته های جدیدی از ملخ های صحرایی به کشور خواهیم بود به همین سبب نیروها در آماده باش هستند تا مزارع، باغ ها و منابع طبیعی این استان، کمترین خسارت را متحمل شوند.
دبیری بیان داشت: هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان در زمره استان هایی قرار دارند که همچنان در حال مبارزه با ملخ های صحرایی هستند.
ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها به 15سانتی‌متر می رسد و در زمره مضرترین حشرات به شمار می آیند.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.