استاندار فارس گفت: توسعه همکاری های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان کشور قطر و استان فارس امنیت مشترک را به وجود می آورد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت اله رحیمی در دیدار رئیس دفتر امیر قطر با بیان این که مردم این استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس اراتباطات فرهنگی دیرینه ای دارند، اظهارداشت: فارس شناسنامه ایران و نمونه کوچک ایران محسوب می شود و ارتباط هر کشوری با این استان به منزله ارتباط با کشور ایران خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که مردم این استان و کشور قطر دارای اشتراکات دینی و فرهنگی هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به انسانیت توجه دارد و همواره به همسایگان خود وفادار است.

وی ادامه داد: ایران در تاریخ 200 سال گذشته خود هیچگاه به کشوری تجاوز نظامی و تعرض نکرده است و تنها در اندیشه حفظ امنیت خود و همسایگان مان هستیم.

استاندار فارس با بیان این که فرصت های سرمایه گذاری قابل توجهی در این استان در حوزه های صنعتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری وجود دارد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران امنیت سرمایه گذاری را تامین می کند و شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس اظهار امیدواری کرد در آینده با سفرهای رسمی هیات‌های ایرانی و قطری، زمینه سرمایه‌گذاری های گسترده تری فراهم شود.

رئیس دفتر امیر قطر نیز در این دیدار با بیان این که ارتباط مردم قطر و فارس از گذشته مستحکم بوده است، افزود: امنیت سرمایه گذاری به شکل مناسبی در استان فارس وجود دارد و موانع موجود قابل رفع است.

شیخ راشد الدوسری با تاکید بر این که حمایت جمهوری اسلامی ایران از قطر در شرایط سخت، هرگز از نظر مسئولان و مردم قطر فراموش نخواهد شد، گفت: آماده گسترش هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی با استان فارس هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.