مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه قاچاق کالا در تمام حوزه ها انجام می شود گفت: قاچاق کالا به صورت متنوع و فراوانی در حال انجام است که بیشتر در دو بخش مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی انجام می شود.

علی مبشری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه سازمان‌های نظارتی استان در جهت کنترل بازار نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند گفت: اگرچه عوامل متعددی در افزایش قیمت محصولات در بازار دخالت دارند بنابراین نمی توان سازمان تعزیرات حکومتی را به تنهایی عامل  گرانی و افزایش قیمت محصولات و بازار بدانیم.

وی با بیان اینکه وجود افراد سودجو مانند بعضی از  وارد کنندگان و فروشندگان سبب افزایش قیمت اجناس و محصولات در بازر شده اند ادامه داد: چنین افرادی در همه زمان ها با اقدامات خود سبب بر هم زدن نرخ ها در بازار می شوند.

مبشری با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت بیشتر کالاها در بازار به ثبات رسیده است ادامه داد: این در  حالیست که در مقطعی از زمان افزایش قیمت کالاهایی مانند پیاز، گوجه و ... باعث ایجاد تنش در بازار می شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به اینکه مشکلی در  20 نوع کالا  و  اقلام و ضروری نداریم ادامه داد: عده ای در برهه ای از زمان با سو استفاده از بعضی از کالاها اختلالاطی را در بازار ایجاد می کنند.

وی بیان کرد: در زمان آشفتگی بازار پیاز فردی اقدام به 350 تن پیاز احتکار کرده بود که با کشف انبار پرونده ای را برای آن تشکیل دادیم به طوری که در حال حاضر در حال رسیدگی به این پرونده هستیم.

به گفته وی پیاز کشف شده را در ایام نوروز در بازار چه ها و بازارهای نوروزی را با نرخ 4200 تومان توزیع کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس خاطر نشان کرد: کشف چنین محصولاتی حاکی از آن است که نظارت بر بازار انجام می گیرد به طوریکه رسیدگی به چنین واحدهایی هم توسط سازمان های نظارتی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در تمام حوزه ها افراد متخلف وجود دارد ادامه داد: با توجه به اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی در سه حوزه قاچاق کالا، اصناف، بهداشت و درمان فعالیت می کند نباید فراموش کرد که بیشترین پرونده تخلفات در حوزه اصناف انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به اینکه در سال 97 بیش از 200پرونده شکایت مردمی در بخش خودرو در استان داشتیم گفت: علی رغم اینکه فشارهایی به ما وارد می شد که شرکت های فروش خودرو به دلیل نوسانات ارز با مشکلاتی مواجه شدند اما به دلیل اینکه این افراد خودروهایشان را قبل از گرانی ارز ثبت نام کرده بودند حق با آن ها بود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از پرونده های این حوزه در حال تجدید نظر است ادامه داد: در این بخش احکام به نفع مردم و افرادی که در قبل از نوسانات ارز خودرو ثبت نام کرده بودند صادر شد این در حالی است که در جهت احقاق حق این افراد کارخانه ها و شرکت های فروش خودرو را موظف کریدم که خودروهایشان را با نرخ روز ثبت نام در اختیار آن ها بگذارند.

مبشری با اشاره به اینکه در حال حاضر در بخش گوشت هیچ مشکلی نداریم ادامه داد: گوشت های وارداتی با قیمت دولتی در فروشگاه های بزرگ در سراسر استان میان مردم توزیع می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس تصریح کرد: اگرچه بعضی از افراد اقدام به فروش گوشت در خارج از شبکه می کردند  بنابراین اداره کل تعزیرات حکومتی با شناسایی این افراد اقدام به جریمه آنها کرد.

وی ادامه داد:  از آن جا که 80 هزار واحد صنفی در شیراز فعالیت می کنند بنابراین طبیعی است که بیشترین پرونده در این بخش انجام می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.