رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس محاسبات طراز دارایی‌ها میزان بدهی بانک‌های مختلف به بانک مرکزی ١٠٠ هزار میلیارد تومان است گفت: اگر میزان فروش نفت کاهش یابد نمی توان برای اجرای پروژه ها به درآمدهای نفتی تکیه کرد بنابراین باید از طریق روش های دیگر اقدام کنیم.

به گزارش ایلنا غلامرضا تاجگردون در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: فضای خوبی در قالب شورای گفت‌وگو و نشست‌هایی از این قبیل طی سال‌های گذشته شکل گرفته است و اینکه عیوب قوانین بیرون بیاید خود یک حسن است . 

تاجگردون خواستار ایجاد یک تقسیم کار در سطح بندی آمایشی کشور شد و افزود:  فارس ظرفیت زیادی دارد و باید نقش ملی خود را ایفا کند . 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از استان های کوچک انتظار نداریم که موتور توسعه باشند اما انتظار داریم استان‌هایی مانند فارس و اصفهان موتور توسعه کشور باشند و نداشته هایشان مرتفع شود . 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیراز و فارس قطب درمان کشور محسوب می‌شود و حجم زیادی از خدمات آن به اقصی نقاط کشور میرسد اما مشکلاتی در بخش زیرساخت‌ها دارد که در این جلسه مطرح شد. در این راستا بیمارستان میانرود شیراز کد دار شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به پروژه راه آهن شیراز بوشهر اشاره کرد و افزود: انتظار داریم در استان‌ها سرعت عمل بالا رود و بازخورد آنها را به ویژه در بخش واگذاری‌ها شاهد باشیم . 

وی با اشاره به اینکه مدیران تمایلی به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی ندارند ادامه داد:  برخی از پروژه‌های فارس قابلیت واگذاری به بخش خصوصی و البته گیرهایی در سیستم قضایی هم دارد و مدیر به همین دلیل می‌ترسد آن را واگذار کند، ابن در حالی‌ است که رئیس قوه قضاییه موافقت کرده که واگذاری‌ها بدون قید و بندهای اجرایی باشد . 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واگذاری پروژه به بخش خصوصی از ملاک‌های ارزیابی مدیران باشد بیان کرد: دیگر نمی‌دانیم در تبصره ١٩ چه چیز دیگری را باید تصویب کنیم . 

تاجگردون با بیان اینکه سال گذشته تجربه بخشودگی زیر ١٠٠ میلیون تومان داشتیم، گفت: بانک کشاورزی یکی از بانک‌هایی بود بهره مناسبی از این حرکت برد . 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  گفت: ٢٥ میلیون پرونده زیر چهار میلیارد تومان و ١١٥  هزار پرونده بالای چهار میلیارد در کشور وجود دارد این در حالیست که بخشودگی سود مرکب بانکی یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان برای بانک‌ها و بخش‌های اقتصادی انجام داد . 

وی ادامه داد: از سال 97 که بحث تهاتر بدهی های بانک ها مطرح شد بر اساس مصوبه مجلس تاکید شد که 50 درصد تهاتر بخش خصوصی باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.