به گزارش ایرنا رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم، پنجشنبه در آیین افتتاحیه مرحله مقدماتی سی و هفتمین دوره از رقابت های قرآن و معارف اسلامی استان فارس در جهرم اظهار داشت: این شهرستان میزبان دانش آموزانی از شهرستان های کوار، قیر و کارزین و جهرم است.
مهدی نیک‌فر افزود: این دانش‌آموزان در 10 رشته شامل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ویژه، حفظ عمومی، مداحی، اذان، انشای نماز، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن با هم رقابت می‌کنند.
به گفته وی، این رقابت ها در سال‌های پیشین به صورت غیر ‌حضوری برگزار می‌شد، اما امسال حضوری بر پا شده است.
نیک فر ادامه داد: برای ترویج مسائل قرآنی ضروری است که این رقابت ها حضوری برگزار شود تا جامعه تحت‌الشعاع مسائل قرآنی قرار گیرد و این فضای معنوی نیز در شهر نمایان باشد.
این رقابت ها به مدت چهار روز در سالن علامه امینی، مدرسه خواجه نصیر و دبیرستان دخترانه امام رضا (ع) جهرم ادامه دارد.
در حاشیه این مسابقه معنوی، نمایشگاه قرآنی و ایستگاه پایش سلامت نیز برپا شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این باره به ایرنا بیان داشت: به مناسبت هفته سلامت که امروز (پنجشنبه) پنجمین روز آن است این ایستگاه در مدرسه خواجه نصیر و دبیرستان دخترانه امام رضا (ع) برگزار شده است.
سید مجید ارجمند افزود: در مدت زمان برگزاری رقابت های قرآن و معارف اسلامی، ایستگاه پایش سلامت از ساعت 8 صبح تا 16 خدماتی از جمله اندازه‌گیری شاخص توده بدنی (BMI)، فشار خون، تست قند خون و مشاوره سلامت روان و تغذیه را به عموم شرکت‌کنندگان در این مراسم ارایه می‌دهد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.