کوروش صالحی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل این مشکل، هم اینک روزانه به طور تقریبی سه تا پنج رستوران و سفره خانه سنتی اعلام تعطیلی می کنند و با توجه به برخی از مشکلات که در شرایط کنونی در بازار وجود دارد
به زودی تعداد این واحدهای صنفی که ناگزیر به تعطیل کردن هستند نیز بیشتر خواهد شد.
وی اظهار داشت: آب، هوا و غذا سه عنصر حیاتی برای انسان هاست و در هیچ کجای دنیا وضع مالیات بر ارزش افزوده بر یک عنصر حیاتی منطقی نیست و مردم نمی پذیرند که برای تهیه غذا ارزش افزوده پرداخت کنند.
رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز ادامه داد: عدم ثبات در قیمت مواد اولیه تهیه غذا از جمله گوشت و مرغ در کنار ثابت بودن قیمت غذا در رستوران ها به دلیل فشار دستگاه های نظارتی موجب شده تا واحدهایی که سعی در حفظ کیفیت خدمات خود دارند با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.
صالحی بیان کرد: در این بین نیز افرادی سودجو که هیچ گونه مجوزی برای عرضه مواد غذایی ندارند، با پایین ترین کیفیت و نازل ترین قیمت مبادرت به طبخ غذا کرده و آن را به فروش می رسانند که همین امر سلامت شهروندان را به شدت تهدید می کند.
وی گفت: با شروع فصل گرما نیز برخی از صاحبان باغ ها بدون مجوز اقدام به برگزاری مراسم جشن و میهمانی می کنند که به دلیل پاسخگو نبودن به مراجع ذی صلاح، مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود می آورند.
رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز اضافه کرد: لازم است مردم به ویژه زوج های جوان قبل از عقد هر گونه قرار داد برای برگزاری مجالس خود، مجوز فعالیت را از واحد برگزار کننده درخواست کنند.
صالحی افزود: بسیاری از مردم به دلیل اطلاع نداشتن از مشکلات برگزاری مراسم در واحدهای فاقد مجوز، کیفیت را فدای قیمت های نازل این واحدها می کنند و بهترین مراسم و میهمانی های خود را با خاطره ای ناخوشایند از خدمات بسیار پایین آنها به پایان می رسانند.
رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به حادثه سیل اخیر در شماری از استان های کشور، بیان داشت: وقوع این فاجعه، موجب یک همدلی و انسجام در بین مردم مناطق مختلف شده و اعضای این اتحادیه نیز با تشکیل یک ستاد ویژه، کمک های نقدی و غیرنقدی قابل توجهی را جمع آوری کرده اند که ظرف چند روز آینده به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.
7379 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.