رئیس اتاق بازرگانی فارس خواستار پذیرش کارت های بازرگانی و نیز پروانه های بهره‌برداری واحدهای صنعتی به عنوان ضمانت در دادگاه‌ها و محاکم قضایی شد و گفت: معتقدیم ارزش و مقام تولیدکننده از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین می‌بایست پروانه های بهره برداری و کارت بازرگانی آنها نیز در شمار ضمانتنامه ها مورد قبول و پذیرش قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، جمال رازقی جهرمی در  نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با حضور رئیس کل دادگستری فارس برگزار شد با انتقاد از اینکه برخی دستگاه‌ها مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کنند، گفت: این در حالی است که مصوبات این ستاد ضمانت نامه اجرایی دارد و دستگاه ها موظف به اجرای آن هستند؛ بر اساس بخشنامه دادستان کل کشور نیز مصوبات این ستاد ضمانت اجرایی دارد اما برخی دستگاهها به آن عمل نمی‌کنند و از رئیس کل دادگستری می خواهیم در این زمینه ورود کند.

رازقی همچنین با اشاره به مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در خصوص عدم صدور اجراییه واحدهای صنعتی و تولیدی توسط بانک ها دستگاه های مالیاتی و تامین اجتماعی گفت: بر اساس این مصوبه دستگاه های مزبور تا پایان سال 1399 حق صدور اجرائیه برای واحدهای صنعتی و تولیدی را ندارند که که این موضوع باید در استان فارس نیز اجرایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه شرکت شهرک‌های‌صنعتی فارس هر ثانیه 700 الی 800 لیتر آب به صنعتگران می‌فروشد، گفت: با توجه به اینکه شرکت شهرک های صنعتی فارس موظف است به تولید کنندگان و افرادی که اقدام به خرید زمین و راه اندازی واحدهای تولیدی می کنند  زمین را همراه آب در اختیار آنها بگذارد اما این مجموعه به ازای فروش آب از صنعتگران پول دریافت می کند.

رازقی خاطر نشان کرد: طبق توافقی که شرکت شهرک‌های صنعتی با افراد انجام می‌دهد این مجموعه موظف است که آب صنعتگران را تامین کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس نیز افزود: در سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی مشکل ممنوع الخروجی ۷۰ فعال تولیدی و صنعتی و اقتصادی و رفع شد.

 رازقی در ادامه این جلسه خواستار پذیرش کارت های بازرگانی یا پروانه های بهره برداری واحدهای صنعتی در دادگاه‌ها و محاکم قضایی به عنوان وثیقه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.