به گزارش ایرنا، روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد سه شنبه به نقل از 'فریدون فدایی دولت' افزود: این طرح که اواخر سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده در دو بخش آب شیرین کن و خط لوله توسط شرکت فراآبرسان سرزمین در حال انجام است و هم اکنون 20 کیلومتر از خاکبرداری خط انتقال مسیر به اجرا در آمده و عملیات خاک برداری در سایت نیز آغاز شده است.
وی افزود: با توجه به نهایی شدن طراحی مسیر خط انتقال و طراحی پایه مفهومی سایت آب شیرین کن به صورت همزمان با تجهیز کارگاه در هر دو سایت، عملیات خاکبرداری برای مسیرهای خط انتقال و دسترسی و شروع عملیات خاکبرداری در سایت پارسیان برای احداث آب شیرین کن از جمله اقداماتی است که در این زمینه به مرحله اجرا در آمده اند.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به انجام مطالعات محیط زیست دریایی برای آب شیرین کن پارسیان و مسیر خط انتقال اظهار داشت: مجوزهای لازم برای اجرای این طرح انتقال آب از حدود 40 سازمان و نهاد دولتی در استانهای فارس و هرمزگان اخذ شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ضرورت همکاری های بیش از پیش بین بخشی برای ساماندهی امور در این قطب اقتصادی تصریح کرد: استقرار صنایع انرژی بر در این منطقه نیازمند احداث زیر ساخت های اساسی و تامین خوراک و همچنین آب مورد نیاز برای دوران ساخت و بهره برداری صنایع است که با وجود بسیاری از تنگناها در این مسیر اقدامات موثر و راهگشایی انجام شده است.
فدایی دولت با تبیین ضرورت نظارت دقیق بر مراحل اجرایی این پروژه افزود: خط انتقال آب از دریا افزون بر 67 کیلومتر طول دارد و چهار مرحله آبگیری، پیش تصفیه، نمک زدایی و تصفیه نهایی پیش بینی شده است.
مجری طرح های صنایع انرژی بر جنوب کشور با اشاره به مزیتهای فراوان و ایجاد و تقویت امور زیر بنایی در این مناطق، از متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های معدنی، صنعتی و صنایع پایین دست آلومینیوم برای احداث زنجیره صنایع مختلف دعوت کرد.
مجتمع آلومینیوم جنوب کشور به عنوان مهم ترین پروژه تولید شمش آلومینیوم ایران که در فاز نخست سالانه ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش آلومینیم را دارد در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع است و در حال حاضر مراحل نهایی اجرایی خود را سپری می کند.
سی و هشتمین طرح شیرین سازی آب دریا اول اسفندماه 1397 در آیینی با حضور وزرای نیرو، اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت در شهرستان لامرد در جنوب استان فارس آغاز شد.
وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی این طرح بیان داشت: با اجرای این پروژه 15میلیون مترمکعب آب آشامیدنی، مصرف خانگی و همچنین صنایع موجود در شهرستان لامرد و مُهر تامین خواهد شد.
رضا اردکانیان گفت: از این میزان آب، هشت و نیم میلیون مترمکعب آن متعلق به صنایع انرژی بر لامرد و مُهر با تضمین خرید از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، 2 و نیم میلیون مترمکعب آب آشامیدنی با تضمین خرید از وزارت نیرو و چهار و نیم میلیون مترمکعب سهم سایر صنایع موجود در شهرستان های یاد شده است.
وزیر نیرو ادامه داد: این طرح یکی از 10پروژه نمک زدایی آب دریا (شیرین سازی) است که از سال 92 در دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های آن انجام شد و مطابق برنامه زمانبندی شده، مرحله نخست این طرح ظرف مدت 2 سال به اتمام خواهد رسید.
شهرستان لامرد در 365 کیلومتری جنوب شیراز واقع است.
7368/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.