به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر علی بهادر روز دوشنبه در آیین بهره برداری از این طرح بهداشتی ، درمانی اظهار داشت: تعداد بالای مراجعان در بیمارستان های شیراز، به ویژه بیمارستان های نمازی و شهید دکتر فقیهی از جمله عواملی است که توسعه خدمات در این بیمارستان ها را ضروری ساخته است .
دکتر بهادر افزود : دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی یکی از مهمترین و پرتردد ترین مراکزی هستند که به صورت شبانه روزی، به مراجعان خدمات حیاتی ارایه می دهند، بنابراین تلاش می شود با افتتاح چنین طرح هایی، خدمات مطلوب تری به مردم ارایه شود.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل و بازسازی بخش های دیگر این بیمارستان افزود: با توجه به قدمت بالای این بیمارستان، همچنین تراکم مراکز درمانی در مرکز شهر شیراز ، لازم است برای انتقال مراکز درمانی به دیگر مناطق با فضای مطلوب ، تلاش شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از بهره برداری یک دستگاه عکسبرداری دیجیتال به ارزش هفت میلیارد ریال و به همت نیک اندیش عرصه سلامت؛ دکتر مریم استوارزاده خبر داد.
سالن انتظار بیماران و سالن ویژه بیماران بستری کمتر از 6 ساعت با هشت تخت، دیگر خدماتی بود که امروز، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به مجموعه بیمارستان شهید دکتر فقیی افزوده شد.
**خدمات رسانی به بیماران اورژانسی؛ اولویت اصلی حوزه درمان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آئین خدمات رسانی به بیماران اورژانسی را تلاش و اولویت اصلی حوزه درمان دانست و در خصوص خدمات جدید بیمارستان شهید دکتر فقیهی گفت: با این طرح، چرخه خدمات رسانی به بیماران بیمارستان شهید دکتر فقیهی در قسمت های مختلف ساماندهی شده و به نحو مطلوب تری انجام می گیرد.
دکتر عبدالخالق کشاورزی در این زمینه بیان داشت : بیماران مراجعه کننده با حضور پزشکان رشته های مختلف داخلی، جراحی، زنان و پزشک عمومی ویزیت شده و به بخش ها انتقال داده شده و ساماندهی می شوند؛ هدف از اجرای این طرح، ضمن تکریم مراجعان، بهبود روند خدمات رسانی با شرایط مطلوب تر است.
رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی نیز با اشاره به پیشینه 75 ساله این بیمارستان، گفت: در این مرکز آموزشی درمانی با 497 تخت بستری، به طور متوسط، روزانه هزار و 500 نفر به این بیمارستان مراجعه کرده و حدود 150 بیمار نیز بستری شده و خدمات درمانی دریافت می کنند که بر این اساس، میانگین بستری ماهانه در این مرکز آموزشی درمانی، حدود چهار هزار و 500 بیمار است.
دکتر علی اکبری با بیان اینکه قسمت های مختلف این بیمارستان مورد بازسازی قرار گرفته افزود: امروز فاز چهارم اورژانس بیمارستان شهید دکتر فقیهی شامل ورودی بیمارستان، بخش اتفاقات و اورژانس، سالن انتظار بیماران و همراهان به متراژ نزدیک به 200 مترمربع افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
او با این توضیح که بیماران در این مرکز از لحاظ سطح بستری به پنج گروه تقسیم می شوند، ادامه داد: اتاق هشت تخته، ویژه بیمارانی که به بستری زیر 6 ساعت و به صورت کوتاه مدت نیاز داشته اند نیز در بخش اورژانس و ورودی بیمارستان به بهره داری رسید.
دکتر اکبری اضافه کرد: برای نخستین بار در فضای ورودی اورژانس بیمارستان، فضایی ایزوله با عنوان اتاق احیا در نظر گرفته شده و بیمارانی که وضعیت نامناسب تنفسی دارند و یا از لحاظ هوشیاری و جسمانی نیاز به دریافت خدمات ویژه دارند، به این بخش انتقال داده می شوند.
وی ظرفیت تخت در بخش های اورژانس بیمارستان شهید دکتر فقیهی را 110 تخت اعلام کرد و یادآور شد: با بهره برداری از فاز چهارم اورژانس این بیمارستان، تخت تخت های اورژانس به 120 تخت افزایش یافت.
اکبری اعتبار عمرانی و تجهیزاتی بهره برداری از فاز چهارم اورژانس این بیمارستان را نیز 33 میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد که 21 میلیارد ریال مربوط به بازسازی و اقدامات عمرانی و مابقی نیز در زمینه تجهیز این خدمت جدید بوده است.
وی همچنین از کمک هفت میلیارد ریالی دکتر مریم استوارزاده ؛ نیک اندیش عرصه سلامت برای خرید دستگاه عکسبرداری دیجیتال و توسعه خدمات این مرکز آموزشی تقدیر کرد.
6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.