رئیس مرکز سعدی شناسی ضمن قدردانی از ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سعدی گفت:سعدی سلطان مسلم سخن است که سخنانش انگار دلاویزی است که هوش خواننده را می‌رباید.

به گزارش ایلنا، کوروش کمالی سروستانی در آیین بزرگداشت سعدی شیرازی افزود: زلالی بی پایان کلامش، ذوق سلیم او را ملاطفت و روح افزایی می بخشد.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس ابراز داشت: سعدی در خلق معانی چیره دست بود. او جوانمرد و جوان طبع و جهانگیر بود.

کمالی سروستانی خاطر نشان کرد: او بر سیاق اخلاق‌مداری  روزگار می گذرانید و به خلق آثار گران‌سنگ خود دست می‌زد.

وی ادامه داد:  سعدی در آثارش دستی در خدمت و بینش داشت و روحی در هنر.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس اظهار کرد: خواص، مشرب ها و بینش‌های گوناگون او بر اساس باورهای هر گروه  شیوه ای از زندگی توأم با مسالمت و بهزیستی و هم افزایی را آموزش می دهد.

وی افزود: امروز به نیکی می دانیم اگر چه گذار سال شمار عمر سعدی به قرن هفتم می‌رسد، اما روز شمار عمر او از حضور پیوسته و نگاهش حکایت می کنند؛ حضور باشکوهی که ما پس از قرن‌ها همچنان خوشه چین دانش، زبان و هنرش هستیم.

رئیس مرکز سعدی شناسی ابراز داشت: در ماهی که گذشت رویداد تلخی بر مردمان این دیار در سال نو رفت، آن گاه که حلاوت سبز و روزی نو و طراوتی دگر باره را انتظار می کشیدیم.

وی ادامه داد: مردمان ما اما با توشه ای از مهر بر سر ما که سیل ویرانگر را از سر گذراندیم، به یاری شتافتند و خدای بی‌مانند را سپاس بی حد دانستیم که مردمان این دیار سحرآمیز پاسداشت آموزه های شیخ را نه در کلام که در عمل چنان به تصویر کشیده اند که دیگران را به کار نشاط عظیم واداشتند.

کمالی سروستانی افزود: امروز دیگر بار خداوندگان را سپاسگزاریم که ما را فرصتی دیگر بار داد تا در محضر شیخ بزرگ شیراز سعدی قدردان مفاهیمی باشیم که آنها را در گوش جان سپرده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.