به گزارش ایرنا، بسیاری از فعالیت های سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس به دلیل حساسیت ها مجال اطلاع رسانی نمی یابد، فعالیت هایی که دایره گسترده ای از امنیت در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را در بر می گیرد و در سایه خنثی سازی تلاش های دشمنان است که بستر امن برای توسعه و بالندگی فراهم می شود.
در این نوشتار، مروری می شود بر فعالیت های اداره کل اطلاعات فارس در حوزه تامین امنیت اقتصادی؛ تنها این برش کوتاه از کارنامه فعالیت ها نشان از آن دارد، کارکنان این اداره کل سالی پر کار را پشت سرگذاشته اند.
آنگونه که مدیرکل اطلاعات استان فارس در اردیبهشت 97 نوید داده بود، مدار حرکت کارکنان این اداره کل در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری شده بود، معطوف به توسعه امنیت سرمایه گذاران و رفع موانع تولید بود و در کنار آن، مبارزه جدی با مفاسد کلان اقتصادی سرلوحه این فعالیت ها بود.
مروری بر اخبار فعالیت های اداره کل اطلاعات استان فارس نشان می دهد که مبارزه با این مفاسد در حوزه های زمین خواری، فساد سازمان یافته در نهادهای اقتصادی، سوداگران ارز و قاچاق کالا در سالی که گذشت، به طور جدی در دستور کار بوده است.
از پایان فعالیت فساد مالی در شورای اسلامی و شهرداری مرودشت گرفته تا شناسایی باندهای قاچاق که هر یک به نوعی به ریشه های اقتصاد و اعتماد عمومی آسیب می زنند، در کارنامه فعالیت های اداره کل اطلاعات استان فارس در یک سال گذشته برجسته می نمایاند.
برخورد با برخی از باندهای ارتشاء، اختلاس در ادارات و شهرداری‌ها، مبارزه با اخلالگران در بازار ارز و خودرو و محتکران کالا، جلوگیری از فرار مالیاتی و قاچاق دارو، ممانعت از ورود گندم‌های آلوده به چرخه مصرف، مقابله با زمین‌ خواری و موارد متعدد دیگر بخشی از افتخارات و ثمرات این مجاهدت‌های خاموش است.
یکی از حساس ترین اقدام ها، پرونده‌ شهرداری و شورای شهر مرودشت بود که در این راستا، فعالیت های مرتبط با ارتشا توسط شهردار سابق، کارکنانی از شهرداری و تعدادی از اعضای شورای اسلامی این شهر به همراه تعداد افراد دیگری توسط سربازان گمنام شناسایی شد و این افراد برای مجازات به دستگاه قضایی سپرده شدند.
دستگیری معاون و کارشناس هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مرودشت و بخشدار مرکزی این شهرستان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) نشان از آن داشت که مبارزه با فساد، هیچ خط قرمزی ندارد و فعالیت های مسئولان ادارات نیز زیر ذره بین دستگاه اطلاعاتی است.
ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان فارس در پی شناسایی و دستگیری این افراد به اتهام مفاسد اقتصادی، اطلاعیه ای صادر کرد که در آن از اعتماد عمیق مردم به فرزندان خود در این اداره کل قدردانی شده است.
اداره کل اطلاعات فارس در این اطلاعیه اطمینان داد که بیش از پیش اقدامات خلاف قانون در عرصه‌ اقتصادی را رصد و با اخلالگران این عرصه مقابله‌ قانونی خواهد کرد.
دستگیری 18 نفر از سرگروه ها و اعضای فعال یک شرکت هرمی که در قالب کلاهبردارانه جدید با نام فایننشیال فعالیت می کردند، از دیگر فعالیت های اداره کل اطلاعات فارس بود که در ارتباط نزدیک با اداره کل اطلاعات هرمزگان دنبال شد.
روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان فارس در اطلاعیه ای اعلام کرد: دستگیری این افراد در راستای صیانت از سیاست های اقتصادی و جلوگیری از هر گونه اخلال در نظام اقتصادی کشور صورت گرفته و پرونده آنها برای رسیدگی، به مرجع قضایی ارجاع داده شده است.
همچنین در سالی که گذشت، با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس، چند باند فعال قاچاق سوخت شناسایی و 6 نفر از عوامل اصلی آن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
قاچاقچیان با استفاده از جاسازی و افزایش ظرفیت باک اتوبوس ها، سوخت قاچاق را در مسیر شیراز به زاهدان، ایرانشهر و بندر چابهار به فروش می‌رساندند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) همچنین تعدادی از عوامل تهیه و فروش کارت های سوخت خودروهای غیرفعال و اسقاطی به قاچاقچیان و کارگران جایگاه ها را شناسایی و دستگیر کردند.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده قاچاق حدود پنج میلیون لیتر سوخت نفت گاز خودروهای دیزلی توسط این باند اثبات شده است.
سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس همچنین در اقدامات اطلاعاتی جداگانه ای، اعضای 3 باند قاچاق سوخت در شهرستان های مرودشت، کازرون و لامرد را دستگیر کردند.
بنا بر اعلام وزارت اطلاعات، ضربه به این باند با هماهنگی مراجع قضایی صورت گرفت و 15 نفر از اعضای اصلی این شبکه دستگیر شدند.
این گزارش افزوده است: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهمان در مدت فعالیت خود بیش از 17 میلیون لیتر سوخت در قالب قاچاق و عرضه خارج از شبکه، جمع آوری و با همکاری دلالان از کشور خارج کرده اند.
همچنین سوء استفاده از سهمیه سوخت تعاونی های روستایی، حواله سوخت کوره های آجرپزی، خودروهای اسقاطی و تبانی با برخی از جایگاه های سوخت از جمله شگردهای اصلی اعضای این باند بوده است.
در پی این دستگیری ها، وزارت اطلاعات به مفسدان اقتصادی هشدار داد فعالیت های مخرب و اخلال گرانه آن ها که باعث بروز آسیب در بخش های مختلف اقتصاد کشور می شود مورد رصد و پیگیری دقیق است.
مروری بر این فعالیت ها نشان می دهد که در هماورد کنونی ایران و دشمنان ملت که حول محور اقتصادی است، سربازان گمنام امام زمان (عج) با مجاهدت های خاموش در حال فراهم کردن بستر امن و آرام برای زندگی شهروندان کشور هستند.
2027/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.