به گزارش خبرنگار ایرنا سیدعبدالرزاق موسوی، چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز در قالب تذکری خطاب به شهردار شیراز، تاکید کرد: شهرداری باید اطلاعات و داده های لازم را در سامانه شفافیت بارگذاری کند.
وی افزود: نباید از اینکه مردم به اطلاعات ضروری دسترسی پیدا کنند، نگرانی داشته باشیم اما ظاهرا عده‌ای از شفافیت در شهرداری می‌ترسند.
موسوی ادامه داد: سال 97 موضوع بارگذاری اطلاعات ضروری شهروندان در 17مورد به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید و به شهردار این شهر نیز ابلاغ شد اما تاکنون به آن عمل نشده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: اگر در فرآیند و روند امور مشکلی نداریم نباید از اینکه مردم به اطلاعات ضروری دسترسی پیدا کنند، نگرانی داشته باشیم.
موسوی، از شهردار شیراز خواست دستور ویژه ای صادر کند تا در اسرع وقت اطلاعات لازم در سامانه شفافیت بارگذاری شود.
وی، همچنین بیان داشت: از اصحاب رسانه و افکار عمومی نیز درخواست می کنیم، موضوع شفافیت را به عنوان مطالبه عمومی دنبال کنند.
او اضافه کرد: از ابتدای سال 98 تصمیم اعضای شورای اسلامی این شهر بر این است که در حوزه نظارت بر عملکرد شهرداری شیراز اهتمام بیشتری داشته باشند.
موسوی ادامه داد: همچنین این انتظار وجود دارد که شهردار این شهر و مدیران شهرداری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر، رعایت قوانین و مقررات و به ویژه رعایت حقوق مردم و ارایه خدمات به آنها بیش از پیش توجه داشته باشند.
سامانه شفافیت شهرداری شیراز آذرماه 97 با 14 بند از جمله، انتشار اطلاعات مناقصه و مزایده های شهرداری، به تصویب شورای اسلامی این شهر رسید و در اوایل اسفندماه 97 سه بند شفافیت در مورد استخدام‌ها، میزان حقوق و سفرهای خارجی مدیران شهرداری به آن اضافه شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.