نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه بعضی از نمایندگان لیست امید در حال خرید آینده هستند افزود: برخی نمایندگان به خاطر رسیدن به بعضی از اهداف‌شان وارد لیست امید شده و به مجلس آمدند و اکنون نیز برای دور بعد انتخابات و گرفتن تاییدیه زنبیل‌شان را در صف دیگری گذاشته‌اند.

علی اکبری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه سه فراکسیون سیاسی در مجلس دهم فعالیت می کنند گفت:این در حالی است که فعالیت مابقی فراکسیون ها به صورت صنفی و تخصصی انجام می شود به‌طوری‌که بنده در حال حاضر در 10 فراکسیون حضور دارم.

عضو فراکسیون امید افزود: در ابتدای شکل گیری مجلس دهم  سه فراکسیون سیاسی برای فعالیت مشترک در موضوعات مهم مملکت به بررسی و اولویت بندی مسایل کشور پرداختند به‌طوری‌ که 5 نفر از هر فراکسیون برای تلفیق و هماهنگی موضوعات  انتخاب شدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در حال حاضر سه فراکسیون سیاسی مجلس در موضوع پرهیز از تنش و ایجاد آشوب و مسائلی که جامعه را تحت الشعاع خود در می‌آورد به توافق و تفاهم رسیده اند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه نباید فراموش کرد که تنگ نظری‌هایی در میان نمایندگان و مجلس وجود دارد که اجازه بررسی به بسیاری از مسایل را نمی‌دهد گفت: برخی از نمایندگان خود را شاخص بسیاری از موارد می‌دانند بطوریکه این افراد بر اساس تعاریفی که در ذهن دارند اقداماتی مانند خط قرمز، طبقه بندی و ..... ایجاد می کنند که چنین نظراتی خطرناک است.

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه 80 درصد مشکلات را می توان در داخل  مملکت حل کرد ادامه داد: رفتار خردگرایانه و منطقی و نگاه به منافع ملی ازجمله موارد و شروطی است که می تواند حلال بسیاری از مشکلات داخل کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه در دو طیف سیاسی مجلس افراد تندرو حضور دارند گفت: با توجه به اینکه بسیاری نمایندگان در انتخابات مجلس دهم با نام امید پیروز شدند ،بنابراین فراکسیون امید نمی تواند  ادعا کند اکثریت مجلس با آنها همراه است.

علی 2

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پرهیز از تنش از مهم‌ترین رسالت فراکسیون امید است بنابراین افرادی هستند که با رفتارهای تند، انحصار‌طلبانه و تمامیت خواه خود را محور و شاخص بسیاری از موارد قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: فراکسیون امید توانسته در موارد و حوزه‌هایی مانند تعامل با دولت، استیضاح و رای دادن به وزرا، انعکاس بعضی از مسائل، مصوباتی مانند اف ای تی اف، پالرمو و .... موفق عمل کند.

اکبری بیان کرد: فراکسیون امید هر هفته یک روز و از ساعت 6 الی 8 صبح جلسه ای را برگزار می کند و به موضوعات و دستورکار می پردازد این در حالی ست که در آخر این جلسه و پس از ارائه نظرهای مخالف و موافق تصمیم می‌گیریم که در صحن چگونه عمل کنیم.

عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: نباید فراموش کرد که فراکسیون امید در بعضی از موارد و مسایلی  مانند حصر که انتظار جامعه بود نتوانست ورود کند چرا که در این بخش یک سری موانعی وجود دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس بابیان اینکه بخش قابل توجهی از جامعه دغدغه حصر را دارند ادامه داد: در شرایطی که این همه دشمن در بیرون از کشور داریم نباید مشکلات این چنینی برای خودمان ایجاد کنیم.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برای حل مشکلات جامعه باید تمام سرمایه‌های اجتماعی را به کار بگیریم افزود: اگرچه حدود 90 الی 100 نفر از نمایندگان دور نهم هم اکنون در مجلس حضور دارند بنابراین این افراد همواره اذعان دارند که دور دهم جزو سخت ترین دوره های مجلس در ده سال گذشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود:  بحران‌هایی مانند بیکاری، بی پولی دولت، تداوم خشکسالی‌ها و نداشتن آمادگی برای ذخیره باران‌های ناگهانی، بزرگن‌مایی و برجسته شدن انتظارات جامعه و شبکه‌های مجازی از مشکلات و مصایبی است که سبب شده نمایندگان دور دهم با آن مواجه شوند.

اکبری با اشاره به اینکه برای میزان رضایتمندی جامعه و افراد از نمایندگان لیست امید در مرحله نخست باید میزان عملکرد نمایندگان لیست امید را از جامعه بپرسیم ادامه داد: به عقیده بنده عوامل کنترل نشده و محیطی سبب شده  جامعه از لیست امید اظهار رضایت نداشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.