به گزارش ایرنا صابر سهرابی، سه شنبه در بازدید از پروژه در حال ساخت تالار مرکزی شیراز بیان کرد: به دلیل اهمیت مکان های شاخص فرهنگی در ارتقا و رونق هر چه بیشتر فعالیت های اصحاب فرهنگ، ادب و هنر و تولیدات و آثار آنها و همچنین توسعه برنامه های کلان استانی، کشوری، ملی و فراملی، در حال رایزنی های لازم هستیم تا برای تکمیل این طرح از راه های پیش بینی شده وارد شویم.
صابر سهرابی افزود: این پروژه در محل سیلوی قدیم شیراز در زمینی به مساحت 18 هزار مترمربع با زیربنای یک هزار و 400مترمربع با امکاناتی از جمله، 2 سالن تخصصی تئاتر و موسیقی، فضای نمایشگاهی، سالن های تمرین و رستوران در حال ساخت و ساز است.

** ساخت تالار مرکزی برای فرهنگ شیراز حیاتی است
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس هم در این بازدید اظهار داشت: تالار مرکزی شیراز برای شهر ادب پرور شیراز بسیار مهم محسوب می شود زیرا در نقطه با اهمیتی در محور فرهنگی تاریخی قرار گرفته و در ساختار فضای شهری و نزدیکی با آرامگاه حافظیه، اهمیتی صدچندان یافته است.
محمد ابراهیم فروزانی افزود: در تکمیل این طرح باید از سالن و فضای اطراف مجموعه استفاده‌ای کامل صورت گیرد تا از این طریق بتوان کل منطقه را به لحاظ رویکرد فرهنگی و گردشگری ارتقا بخشید.
وی گفت: شیراز مدعی پایتختی فرهنگی و هنری ایران است از همین رو ضروری است، زیرساخت‌های لازم فرهنگی و گردشگری را در نقاط مهم شهر مد نظر قرار دهیم.
معضل تالار مرکزی شیراز که همواره منبع امیدبخشی مسئولان ظرف دهه گذشته بوده است، به‌ آرزوی دیرین اهالی هنر فارس بدل شده است.
این طرح برای نخستین بار در سال 1390 با وعده ساخت سالن همایش 2 هزار نفری با زیر بنای چهار هزار متر مربع، نگارخانه برای نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی و فضای نگهداری ادوات موسیقی در زمانی که سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود در محل سیلوی شیراز کلنگ‌ زنی شد.
در مهرماه سال 92کلنگ این مجموعه برای مرتبه دوم به زمین زده شد و از آن زمان تاکنون وعده‌های بسیاری برای ساخت آن داده شده و این در حالی است که کمبود تالارها و امکانات و به ‌روز نبودن تجهیزات، دست هنرمندان را برای اجرای برنامه‌های هنری بسته است.
حل معضل ساخت این تالار می‌تواند از مهم‌ ترین دستاورد‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باشد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.