به گزارش ایرنا معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس ایثار در شیراز بیان کرد: فراخوان مسابقه عکس ایثار با مصداق های ایثار اجتماعی، ایثار در خانواده، ایثار در محل کار و... به مناسبت روز شهدا (بیست و دوم اسفند) منتشر شد.
سید علی محمدی افزود: 160هنرمند از 27 استان، یک هزار و 300 عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
وی ادامه داد: این آثار بیست و سوم اسفند 97 مورد داوری قرار گرفت و در نهایت 50 اثر از 39 عکاس انتخاب شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به سیل شیراز در روزهای پنجم و ششم فروردین ماه 98 بیان داشت: در نمایشگاه جلوه‌های ایثار اجتماعی در سیل شیراز، 30 اثر منتخب از آثار عکاسان خبری به نمایش گذاشته شده است.
محمدی ادامه داد: سیل شیراز موجب شد تا بار دیگر شاهد جلوه های ایثارگری و فداکاری مردم باشیم و همت همگانی باعث شد شرایط فرهنگی جدیدی ایجاد شود.
وی، با بیان اینکه عکاسان خبری تلاش بسیار کردند تا ایثار مردم را به نمایش درآورند، دلیل اصلی برگزاری این نمایشگاه را تقدیر از فعالان رسانه عنوان کرد.
رضا قادری و شیوا عطاران عکاسان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هر یک با سه عکس در زمره برگزیدگان این جشنواره هستند.
نمایشگاه جلوه‌های ایثار اجتماعی در سیل شیراز تا سی ام فروردین ماه 98 در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برقرار است.
وقوع سیل در پنجم و ششم فروردین ماه 98 در شیراز، جان 21 نفر را گرفت و 164 نفر را مصدوم کرد، افزون بر این بسیاری از افراد در این سیل منازل خود را در محله سعدی و زمین های پایین دست سیل از دست دادند و به تعدادی از خودروها آسیب وارد شد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.