به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمد رحمانیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم روز جمعه در دومین جشنواره عمران سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: با حضور وزیر بهداشت علاوه بر افتتاح ٢0 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی، دکتر سعید نمکی با دستاوردهای حوزه سلامت در این شهرستان و فرایند های آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی جهرم آشنا شده است.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح ٢0 پروژه سلامت عنوان کرد: این پروژه ها شامل بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی، 6 خانه بهداشت، 5 پانسیون پزشکان و 5 مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی است که با تجهیزات، اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان دارد.
رحمانیان افتتاح بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری جهرم را که یکی از مهمترین پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی جهرم دانست و اظهار داشت: این پروژه زیر بنایی به مساحت 4 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 1٣ میلیارد تومان در بر داشته که ساخت آن دو سال به طول انجامید و ایجاد فضای فیزیکی مناسب و استاندارد برای مادر و نوزاد از اهداف اصلی ساخت این پروژه است.
به گفته وی بلوک زایمانی در چهار طبقه بنا و دارای بخش زایشگاه، زنان و زایمان، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش اتاق عمل است، همچنین این بلوک زایمانی دارای 11 تخت واحدهای تک نفره زایمان طبیعی، ٣ اتاق عمل، ٣0 تخت در بخش مراقبت‌های مادران پس از زایمان و ٨ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به ساخت ساختمان جدید دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ساخت این دانشکده مطابق با آخرین استانداردهای ساختمان های آموزشی است و بالغ بر 100 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
وی افزود: این دانشکده با زیربنای 50هزار 270 متر مربع با مشارکت نیک اندیش عرصه سلامت حاج فرج الله ممتاز، در دو طبقه و دارای 15 کلاس، 2 آزمایشگاه مجهز، 2 سالن اجتماعات در پردیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به افتتاح 5 مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی هم گفت: ساخت این مراکز از اهداف برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با ارائه خدماتی در زمینه های سلامت خانواده توسط مراقبین سلامت، بهداشت محیط و حرفه ای، سلامت روان، تغذیه، دهان و دندان و سلامت کودکان است.
وی ادامه داد: مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی در مساحتی بیش از 600 متر مربع ساخته شده و بالغ بر 5 میلیارد و ٩00 میلیون تومان هزینه در برداشته است.
این مقام مسوول تصریح کرد: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی امام حسن مجتبی(ع) در شهرک شهید دستغیب که با حضور وزیر افتتاح شد نیز ، 655 متر مربع زیربنا دارد و با مشارکت خیران این شهرستان حاج محمد شادمند و حاج عبدالنبی افتخارنیا ساخته شده است.
به گفته وی در ساخت و احداث بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی و 5 مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی خیرین دانشگاه نقش بسزایی داشتند.
دکتر رحمانیان در ادامه بیان کرد: از دیگر پروژه های ساخته شده دانشگاه، افتتاح 6 خانه بهداشت در مناطق محروم شهرستان جهرم است که زیربنای هر خانه بهداشت 110 متر مربع و 1٢5 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به افتتاح پنج خانه پزشک با هدف ایجاد شرایط و امکانات لازم برای پزشکان در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه گفت: زیر بنای هر کدام از این خانه‌های پزشک 100 متر مربع و کل اعتبار تخصیص یافته این پروژه ٩00 میلیون تومان است. بخشی از اعتبارات و هزینه کرد ساخت این پروژه ها علاوه بر اعتبارات اختصاصی طرح تحول وزارت بهداشت، از سوی خیرین جهرمی نیز تامین شده است.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.
9910/6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.