به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم که با حضور اقشار مختلف معلولان ترتیب یافت ، بسیاری از معلولان بسته های حمایتی و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای کمک به آسیب دیدگان از سیل شیراز اهدا کردند.
آفرینش صحنه های بی بدیل از افرادی که عصا زنان یا نشسته بر ویلچر خود را به این مکان رسانده اند تا چهره در چهره هم گروهی های معلول روزی را تازه کنند فضای بوستان امید شیراز را به وجد آورد.
ذکر یاد و خاطره معلولانی که سال گذشته در این جمع بودند و اکنون بار سفر بر بسته اند گاه اشکی را بر گونه های جاری می ساخت ، بیان خاطرات شیرین از سالهای با هم بودن نیز گاه لبخندی را بر گوشه لبان کودکی معصوم می نشاند که تجربه خندیدن و گریستن را در سالهای نابینایی یا ناشنوایی سپری کرده است.
دار و درخت بوستان امید شیراز با هر نسیمی به نوسان در می آید وقتی چهره معصوم کودکان ناتوان جسمی حرکتی را سایبان مهر می شود ، اینجا عشق را به بهای امید عرضه می کنند و به امید سالی پر بار و همراه با آرامش معلولان شیراز و فارس دستها را به گرمی می فشارند.
تکان دادن دست های که دیگر نیست ، دراز کردن پاهایی که هیچگاه نبوده است ، باز کردن چشم هایی که هیچگاه ندیدند و گوش دادن به حرف هایی که هیچگاه بیان و شنیده نشدند صحنه هایی از ابراز احساسات و عواطف انسانی را در بین معلولان به تصویر می کشد که به گونه ای دیگر بیان می شوند ، اینجا حواس پنجگانه آدم ها توانایی های جمعی را به اشتراک می گذارند.
عضو هیئت مدیره جامعه معلولان استان فارس در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : معلولان شیراز همه ساله در نخستین پنج شنبه بعداز تعطیلات نوروزی در این مکان جمع شده و آغاز بهار و حلول سال جدید را به هم تبریک می گویند.
سعید فانی افزود: با توجه به اینکه در ابتدای سال جدید وقوع حادثه سیل در شیراز کام مردم این شهر و تعدادی از میهمانان نوروزی را تلخ کرد به همین دلیل معلولان شیرازی هم مراسم امسال را به گونه ای متفاوت و با اظهار همدردی با آسیب دیدگان این حادثه و جمع آوری کمک ها برگزار کردند.
وی اظهار داشت:با توجه به مشکلات جسمی و محدودیت اعضای جامعه معلولان برای حضور در منزل یکدیگر و دیدار حضوری همه ساله این تشکل مراسم عید دیدنی را به صورت گروهی برگزار می کند.
رییس شورای هماهنگی تشکل های غیردولتی معلولان استان فارس تصریح کرد:برگزاری این آیین علاوه بر خارج نمودن معلولان از انزوا موجب شور و نشاط زیادی در بین آنان گردیده و روحیه های این افراد را به شکل قابل توجهی تقویت می کند.
مسوول کمیته فرهنگی جامعه معلولان استان فارس نیز گفت:در حاشیه برگزاری این آیین گزارشی از فعالیت های این کمیته در سال گذشته به اطلاع معلولان رسید.
حمزه گوهری افزود:اختصاص حواله خرید البسه عید به 200 نفر ، اختصاص 100 بن خرید مرغ به یکصد نفر و توزیع 60 عدد بن خرید خواروبار به معلولان نیازمند از مهم ترین اقدامات کمیته فرهنگی جامعه معلولان فارس در آستانه نوروز امسال بوده است.
7379/6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.