به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم بهره برداری طرح های یاد شده گفت: بخش های جدید بیمارستان نبی اکرم(ص) شهرستان خنج شامل بخش های مراقبت های ویژه نوزادان و بزرگسالان است که این پروژه ها توسط خیرین نیک اندیش خنجی ساخته و توسط وزارت بهداشت تجهیز شده است.
وی اضافه کرد: بخش ICU بیمارستان نبی اکرم(ص) شهرستان خنج در زمینی با زیربنای 430 متر مربع با ظرفیت 5 تخت بیمارستانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیرین ساخته و با اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان تجهیز شده است.
بهادر گفت: همچنین بخش NICU این بیمارستان در زمینی با زیربنای 430 متر مربع با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان توسط خیرین سلامت ساخته و با اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان تجهیز شده است.ظرفیت بخش NICU این بیمارستان 6 تخت بیمارستانی است.
**لزوم تدوین نقشه راه برای مشارکت خیرین سلامت
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره برداری از طرح های سلامت در شهرستان خنج بیان داشت: در دوران گذشته، دولت و وزارت بهداشت بزرگترین نقش را در مقوله درمان داشتند اما امروز کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و مرگ های ناشی از این بیماری ها بدون مشارکت مردم و خیرین، امکان پذیر نیست.
دکتر سعید نمکی تاکید کرد: ظرفیت مناطق جنوب فارس شامل گراش، خنج و لار بسیار فراتر از چیزی است که تصور می کردم اما آنچه مایه تاسف است، عدم وجود نقشه راه برای مشارکت خیرین در این مناطق است.
وزیر بهداشت یادآور شد: اگر دولت با سیاست های احساسی غیرعلمی غیرمنطقی در مورد خیرین جلو برود، راه را اشتباه رفته بنابراین باید با خرد ورزی و آینده نگری پیش برویم و نقشه راه خیرین را برای سامان دادن کارهای بزرگ در سطح این منطقه تهیه کنیم.
شهرستان خنج در فاصله 292 کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.
6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.