به گزارش ایرنا ، دکتر سعید نمکی شامگاه پنجشنبه در سفر به شهرستان لارستان در جمع خیرین و نیک اندیشان حوزه سلامت در این شهرستان اظهار داشت: من نه به عنوان وزیر بهداشت که به عنوان یک شهروند در برابر خیرین سلامت تعظیم می کنم و دست آنها را می بوسم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه منابع مالی دولتی و خیرین باید به طور صحیح و به بهترین شکل، هزینه شود، گفت: اگر یکی از خیرین هزینه کند و نتیجه آن هزینه کرد به گونه ای نباشد که بتوان از آن استفاده مطلوب کرد، موجب دلسردی خیرین، بی بهره بودن مردم از سرمایه گذاری و دور ریختن منابع خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای مشارکت هدفمند خیرین در این منطقه از کشور، نیازمند نقشه توسعه 5 ساله منطقه ای هستیم که بدانیم باید چه اقدامی انجام دهیم و به چه هدفی می خواهیم برسیم و آیا درست است که در یک شهر اتاق عمل قلب باز وجود داشته باشد و در شهر همسایه آن نیز این اتاق عمل موجود باشد؟
وی تاکید کرد: نگاه جزیره ای در هر حوزه ای و به ویژه در حوزه سلامت خطرناک و به معنی دور ریختن منابع کشور است و با همگرایی و نگاه ملی باید نقشه توسعه زیرساخت های حوزه سلامت را تدوین کنیم.
وزیر بهداشت از توسعه زیرساخت های سلامت متناسب با نیازهای منطقه ای به عنوان یکی از سیاست های وزارت بهداشت یاد کرد و افزود: بر روی اینکه چه تعداد تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت و چه میزان خدمات سرپایی به ازای جمعیت نیاز است، کار می کنیم و برخی از تفکرات را قبول نداریم که چون فلان کشور به ازای هر هزار نفر، میزان مشخصی تخت بیمارستانی دارد، ما نیز باید چنین شاخصی داشته باشیم.
دکتر نمکی خاطر نشان کرد: ما در شیراز اولین خانه های بهداشت عشایری در کشور را در حالی افتتاح کردیم که این فکر را در آمریکا یا ترکیه نداریم بلکه در ایران گروه مولد پیوسته به فرهنگ ایران به نام عشایر را داریم.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود تبدیل دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه را نیازمند فراهم کردن مقدمات و پیش نیازهای لازم دانست و افزود: یکی از این مقدمات، تعداد دانشکده ها است و در اولین فرصت با بررسی قابلیت های لارستان، دانشکده های جدیدی را تصویب خواهیم کرد چون این کار اولین مرحله ارتقای دانشکده علوم پزشکی لارستان برای کسب امتیاز به سمت دانشگاه شدن است و هفته آینده تکلیف آن را مشخص می کنم.
وزیر بهداشت افزود: باید در این منطقه نگاهی فراتر از مسائل روزمره داشته باشیم و در این منطقه پتانسیل بسیار بالایی را دیدم که برای من حیرت آور بود و همت مردم این سرزمین را بلند دیدم و فکر می کنم که می شود برای این منطقه از کشور، امکاناتی فراهم کرد که باعث افتخار ما در سطح ملی و بین المللی باشد.
** افتتاح طرح های سلامت با حضور وزیر بهداشت
سه پروژه درمانی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی مرحوم هاشمی زاده، آشیانه اورژانس هوایی و همچنین طرح بازسازی بخش داخلی بیمارستان امام رضا(ع) لارستان در سفر وزیر بهداشت به لارستان به بهره برداری رسید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی مرحوم سید عبدالرحیم هاشمی زاده لارستان در زمینی با زیربنای 5هزار 260 متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال توسط خیرین و دانشکده علوم پزشکی لارستان ساخته و تجهیز شده است.
به گفته دکتر عبدالخالق کشاورزی در این کلینیک 27 اتاق پزشک، 3 یونیت دندانپزشکی، داروخانه شبانه روزی و آزمایشگاه وجود دارد.
وی اظهار داشت: همچنین طرح بازسازی بخش داخلی بیمارستان امام رضا(ع) لارستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در زمینی با زیربنای 850 متر مربع با ظرفیت 32 تخت بیمارستانی تکمیل و افتتاح شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از افتتاح آشیانه اورژانس هوایی لارستان خبر داد و گفت: این طرح در زمینی با زیربنای 304 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است.
کشاورزی همچنین گفت: عملیات ساخت کتابخانه و سالن مطالعه دانشکده پرستاری لارستان نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در زمینی با زیربنای 600 متر مربع آغاز شده است.
شهرستان لارستان در فاصله 338 کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.
6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.