به گزارش ایرنا حجت الاسلام خرسند در آیین بزرگداشت بیستمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی که در مرکز آموزشی 07ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در کازرون برگزار شد، افزود: این اقدام آمریکا یک حرکت تبلیغاتی بی اساس است و بیانگر قدرت نیست بلکه نشان دهنده ضعف این کشور است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه انقلابی، مذهبی و ساده زیستی شهید صیاد شیرازی، بیان داشت: این مایه افتخار برای نیروهای مسلح ماست که چنین فرماندهی داشته است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نوزدهم فروردین 98 با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.
در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد.
فرمانده مرکز آموزش 07ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در کازرون که خود از جانبازان 8 سال دفاع مقدس است در این مراسم گفت: امروز در مقابل دشمن، نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیجی و نهاد انتظامی از یکدیگر جدا نیستند بلکه مقاوم و استوار در مقابل تهدیدهای تبلیغاتی و بی اساس آمریکا مقتدرانه ایستاده اند.
امیر علی حقیقت جو همچنین با تجلیل از مقام شهدا ی 8سال دفاع مقدس بیان کرد: برای این که ادامه دهند راه شهدا از جمله شهید صیاد شیرازی باشیم، باید ولایت فقیه را تنها نگذاریم و با بصیرت و آگاهی از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی درسال 1323 خورشیدی در روستای کبود گنبد شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی تولد یافت. وی فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی دفاع و یکی از فرمانده هان دوران دفاع مقدس بود.
وی، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت چندسال در بخش های مختلف ارتش به ویژه در غرب کشور به پاسداری از کشور پرداخت و در سازماندهی و فعالیت نیروهای انقلابی در ارتش تلاشی گسترده داشت.
امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بیست و یکم فروردین سال 78 در تهران در مقابل در منزل خود به دست منافقان کور دل به شهادت رسید.
7372 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.