به گزارش ایرنا بهرام پارسایی، پنجشنبه در آیین معارفه مدیر کل تعاون روستایی استان فارس در شیراز افزود: باید بیش از آنچه که در آیین های مختلف و نشست های اقتصادی در مورد ضرورت رونق تولید سخنرانی انجام شود به عملیاتی کردن این شعار بپردازیم و دغدغه همگان عملیاتی کردن این شعار باشد تا شاهد رونق تولید در تمام زمینه های اقتصادی کشور باشیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه محور بودن مدیران را ضروری دانست و گفت: کشاورزان در سال های اخیر با مشکلات مختلفی مواجه شده اند و حل این مشکلات مستلزم آن است که از سوی مدیران ذی ربط برنامه ریزی های همه جانبه صورت گیرد تا به تبع آن بتوان هر گونه معضل و مشکلی را مدیریت کرد.
پارسایی ادامه داد: یکی از ویژگی های مدیر موفق، برخورداری از خلاقیت است و اینکه ضمن پاسخگو بودن در برابر نیازها و مطالبات مردم در حوزه های مختلف، در پی پیشرفت و پویایی دستگاه اجرایی و مجموعه خود نیز باشد.
وی اضافه کرد: مردم باید عملکرد مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی را ارزیابی کنند و شایسته است که عملکرد مدیران کل تعاون روستایی نیز از سوی روستاییان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

**ساماندهی تولید در بخش کشاورزی مغفول مانده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هم در این آیین بیان داشت: ساماندهی تولید در بخش کشاورزی و توسعه اقتصاد کشاورزی، 2 عنصر مغفول مانده این بخش است که می توان با تشکیلاتی کردن کشاورزی و ایجاد زنجیره های تولید این نقصان را برطرف کرد.
محمد مهدی قاسمی افزود: نمی توان فعالیت های کشاورزی را جدا از یکدیگر دید بلکه باید با ایجاد پیوند در مراحل مختلف تولید و زمینه های مختلف کشاورزی، نسبت به بازار رسانی، برند سازی و بازاریابی اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه هنوز الگوی کاملی برای توسعه اقتصاد کشاورزی در روستاها تبیین نشده است، گفت: تشکل های کشاورزی می توانند نقش موثری در این زمینه ایفا کنند و بی شک با تقویت آنها می توانیم به این هدف دست یابیم.
قاسمی ادامه داد: بخش خصوصی و تعاونی نباید در مقابل هم قرار گیرند بلکه باید تمام امور کشاورزان و روستاییان به اهالی روستا واگذار شود تا امکان هم افزایی در روستاها ممکن و میسر شود.
در این آیین، هدایت الله رحیمی به عنوان مدیر کل تعاون روستایی استان فارس معرفی و از خدمات احد بهجت حقیقی مدیر کل پیشین این اداره تقدیر شد.
هدایت الله رحیمی، پیشتر مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس بود و قبل از آن نیز در پژوهشکده تحقیقات کشاورزی این سازمان به عنوان پژوهشگر و عضو هیات علمی فعالیت می کرد.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.