به گزارش ایرنا ، آیت الله لطف الله دژکام شامگاه چهارشنبه در بازدید از مناطق سیل زده شهرک سعدی شیراز با حضور در جمع مردم این منطقه اضافه کرد: اصلی ترین هدفی که در بازدید از مناطق سیل زده به دنبال آن هستیم حل مشکلات مردم است و باید همت جمعی وجود داشته باشد تا بتوان گره ای از مشکلات مردم باز کرد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: پس از بازدید محلی از شهرک سعدی شاهد فرهنگ بالای اهالی این منطقه بودیم که نشان می داد فرهنگ افراد حتی در بحرانی ترین شرایط نیز حفظ خواهد شد و این فرهنگ نشات گرفته از سیره امامان معصوم است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: در استان فارس و شهر شیراز پروژه های ناتمام زیادی وجود دارد و دستگاه های مختلف نیز بودجه های متفاوتی برای این پروژه ها داشته اند اگر این بودجه ها در مکان درستی تخصیص داده شود و عدالت در بودجه ریزی رعایت شود شاهد اتمام پروژه های ناتمام استان خواهیم بود.
آیت الله دژکام در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: فاصله اقتصادی در میان افراد جامعه افزایش داشته و یکی از تعابیر رهبری در ایجاد گام دوم نیز اجرای عدالت و لزوم از بین رفتن فاصله طبقاتی جامعه است.

**شورا و شهرداری در بودجه ریزی عادل باشند
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری باید به فکر عدالت در جامعه باشند و نباید بودجه ای که تخصیص داده می شود ناعادلانه باشد.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: توسعه شهر به گونه ای بوده است که باعث شده تا در کلان شهر شیراز شاهد افزایش مخاطرات طبیعی باشیم و اکنون این سوال مطرح است که آیا فروختن مسیر سیل عادلانه است؟
آیت الله دژکام گفت:یکی از اصلی ترین مطالبات مردم این است که پروژه های ناتمامی که در سطح شهر وجود دارد به پایان برسد و پرداخت اعتبارات به گونه ای باشد که افراد یا واحد هایی که بیشترین خسارت را دیده اند در اولویت قرار داده شوند.
نمانیده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: حل مشکلات و به پایان رساندن پروژه های ناتمام از جمله اولویت هایی است که شهرداری در مناطق سیل زده باید به دنبال آن باشد.

** مردم با هر عقیده ای حامی سپاه اند
فرماندار شیراز نیز در این دیدار با اشاره به این که تیم های خدمات رسان و سپاه توانسته اند پس از سیل امداد رسانی مناسبی انجام دهند گفت: همه آحاد مردم با هر عقیده ای که داشته باند باز هم طرفدار و حامی سپاه هستند.
محمدرضا امیری بیان کرد: تمام برنامه ریزی ها برای سال 98 اینگونه بود که افرادی که به استان سفر می کند شرایط خوبی را بگذرانند اما تغییرات جوی و سیلی که پنجم فروردین در شیراز روانه شد مشکلات جدیدی پیش روی مدیران شهری قرار داد با این حال پاسداران انقلاب اسلامی در امدادرسانی خوب توانسته اند کمک قابل توجهی به مدیران شهری کنند.
فرماندار شیراز گفت:اتفاقی افتاده است و علل این رویداد باید در زمانی مناسب بررسی شود و افراد به ارائه نقد های خود بپردازند اما تا آن زمان باید با همکاری مردم و نیروهای امدادی همچون سپاه به دنبال حل مشکلات ایجاد شده و گره گشایی از مشکلات مردم باشیم.
امیری بیان کرد: ابعادسیل شیراز به قدری وسیع بود که در اولین ساعات این رخداد سه تن از اعضای هیات دولت با سفر به شیراز در جریان روند امدادرسانی قرار گرفتند.
فرماندار شیراز با اشاره به این که 298 خانوار تسهیلات مرمت دریافت کرده اند بیان کرد: دو مرحله مرمت و بازتوانی پس از روی دادن حوادث از اهمیت زیادی برخوردار است پس باید با توانمند سازی افراد و مرمت محله ها نسبت به زنده نگاه داشتن محلات اقدام کرد.
در این دیدار که مدیران دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند مردم محلی نیز با ارائه مشکلات خود خواستار رفع مشکلات خود شدند.
سیل ششم فروردین 98 بیشترین خسارات را به شهرک سعدی شیراز وارد کرد.
ع.پ / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.