وزیر بهداشت با اشاره به تلاش های مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه تخت های روانپزشکی در کشور، از دست اندرکاران حوزه سلامت و مسوولان استان خواست تا برای کاهش آسیب های روانی و کاهش نیاز به خدمات درمانی در این حوزه، تلاش کنند.

به گزارش ایلنا سعید نمکی امشب در آئین افتتاح پروژه‌های بهداشتی استان فارس با اشاره به تلاش‌های مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه تخت‌های روانپزشکی در کشور اظهار داشت: دست‌اندرکاران حوزه سلامت و مسئولان استان برای کاهش آسیب‌های روانی و کاهش نیاز به خدمات درمانی در این حوزه تلاش کنند.

وی بهداشت روان را یک اولویت خواند که باید مورد توجه قرار گیرد و نسبت به پیشگیری از گسترش روان‌پریشی در کشور هشدار داد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تزریق نشاط و امید به جامعه گفت: باید از ایجاد یاس و ناامیدی پرهیز شود و با گسترش شادمانی در جامعه، به کاهش ابتلا به آسیب‌های روانی کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به پروژه بهسازی و تجهیز بخش اورژانس مردان مرکز آموزشی درمانی ابن سینا گفت: این بخش  با 30 تخت بستری به مساحت 826 مترمربع با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: خدمات بستری در این مرکز تک تخصصی اعصاب و روان است که موفق به دریافت گواهینامه اعتباربخشی با درجه یک شده است که در بخش‌های اورژانس زنان و مردان به صورت مجزا، بخش زنان و پنج بخش مردان، با حضور روانپزشک، متخصص مغز و اعصاب و داخلی ارائه می‌شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.