به گزارش خبرنگار ایرنا سعید نمکی، چهارشنبه در آیین بهره برداری از اورژانس روانپزشکی مرکز آموزشی درمانی ابن سینا شیراز، بیان داشت: توجه به بهداشت روان یک اولویت است و باید برای پیشگیری از گسترش روان پریشی در کشور اهتمام بیشتری داشته باشیم.
وی، با اشاره به تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه تخت های روانپزشکی در کشور، از دست اندرکاران حوزه سلامت و مسئولان استان فارس خواست برای کاهش آسیب های روانی و کاهش نیاز به خدمات درمانی در این حوزه، تلاش کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین گفت: طرح بهسازی و تجهیز بخش اورژانس مردان مرکز آموزشی درمانی ابن سینا شیراز در زمینی با زیربنای 826 متر مربع و اعتباری افزون بر 21 میلیارد ریال ساخته شده است.
علی بهادر افزود: مرکز آموزشی درمانی ابن سینا در سال 1356 احداث و در سال 1370 در زمینی به مساحت سه هزار و
700 مترمربع با زیربنای 13هزار و 740 متر مربع در پنج طبقه شامل زیر زمین، همکف و سه طبقه توسعه یافت.
وی، با بیان اینکه این مرکز در سال 1371 به مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی برای درمان بیماران اعصاب و روان تغییر کاربری داد، گفت: تعداد تخت های فعال آموزشی درمانی در این مرکز در ابتدای تاسیس 72 تخت بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه امدادخواهان اورژانس روانپزشکی، بیماران اعصاب و روان هستند، بیان داشت: این افراد گاهی در منزل دچار حمله عصبی و تشدید علائم بیماری مانند پرخاشگری شده و خانواده آنها برای انتقال فرد بیمار به مرکز درمانی با مشکل مواجه می ‌شوند از این رو موضوع را به فوریت ‌های پزشکی اطلاع داده و درخواست امدادرسانی می ‌کنند.
بهادر افزود: در بخش های اورژانس زنان و مردان این مرکز به صورت مجزا، خدمات اورژانس روانپزشکی با حضور روانپزشک، متخصص مغز و اعصاب و داخلی ارایه می شود.
به گفته وی تعداد تخت های مصوب بیمارستان ابن سینا 188 تخت و تخت های فعال مرکز آموزشی درمانی ابن سینا 229 تخت است.
بهادر ادامه داد: دیگر خدمات این مرکز در واحدهای پاراکلینیک، مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج و رفتاری، نوروفیدبک، شوک درمانی، ترک اعتیاد، ویزیت در منزل، آموزش خانواده بیماران و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی با ضریب اشغال تخت 98درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از سال 1392تا کنون، با کمک طرح تحول نظام سلامت، 80 درصد بخش های درمانی و اداری این مرکز با جدیدترین امکانات عمرانی روز بازسازی شده است.
بهادر افزود: با توجه به اینکه این مرکز به عنوان اورژانس روانپزشکی جنوب کشور شناخته شده است، پذیرای بیمارانی از استان های همجوار نظیر بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است.
در این آیین، پروژه بهسازی و تجهیز بخش اورژانس مردان مرکز آموزشی درمانی ابن سینا شیراز که مجهز به 30 تخت بستری است، به بهره برداری رسید.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.