به گزارش ایرنا نواب قائدی، سه شنبه در نشست فوق العاده کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر بازنگری طرح جامع آب‌های سطحی این شهر تا پایان تیرماه 98 اظهار داشت: طرح جامع مهار سیلاب و جمع آوری آب های سطحی یکی از دغدغه‌های این کمیسیون است.
وی افزود: اجرای این طرح در بودجه سال 97 دیده شده بود و امسال نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد تا از این طریق عملیات لوله گذاری برای دفع آب های سطحی در تمام نقاط پُر خطر شیراز که در معرض آبگرفتگی قرار دارند، انجام شود.
قائدی با اشاره به مشکلاتی که در پی سیل پنجم فروردین 98 در شهرک سعدی شیراز به وجود آمده بیان داشت: مشکلات و گرفتاری‌های ناشی از سیل را باید به فرصت تبدیل کرد و اگرچه این حادثه مشکلات و ناراحتی‌هایی را برای مردم به وجود آورد اما گاهی اوقات، مشکلات می‌تواند سبب خیر شود و بر این باوریم که با تلاش دو چندان می‌توان آرامش و آسایش را به شهرک‌های آسیب دیده و مردم بازگرداند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، عمران و آبادانی شهرک های آسیب دیده از سیل را وظیفه این کمیسیون دانست و گفت: می کوشیم در حیطه قوانین و وظایف خود آنچه را که منجر به رضایتمندی و خشنودی مردم باشد، انجام دهیم.
قائدی ادامه داد: اجرای چندین طرح نیز برای شهرک سعدی شیراز مد نظر است که با جدیت و پیگیری کمیسیون های عمران و معماری شهرسازی، پیش بینی هایی برای نقاطی از این شهرک شده است، و امیدوارم با این اقدامات بتوانیم مشکلات این منطقه را برطرف کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: کنترل ایمنی پل‌های واقع در مسیر سیلاب و بر روی رودخانه خشک، لایروبی، دیوارگذاری و احداث شیب شکن در رودخانه خشک، از بسیاری از مشکلاتی که ممکن بود برای ساکنان مجاور رودخانه خشک به وجود آید، جلوگیری کرد.
وی، همچنین با اشاره به دوربین های نظارت تصویری که در محل‌های حادثه و بر روی برخی پل‌های رودخانه خشک نصب شده بودند، گفت: این دوربین‌ها افزون بر بحث نظارتی در حوزه ترافیک، در بحث قضایی و تحلیل مسایل مربوط به سیل، نقش قابل توجهی داشتند.
وی بیان داشت: معاونت فنی و عمرانی و شهرداران مناطق مرتبط با رودخانه خشک مکلف شدند نسبت به ترمیم و مقاوم سازی پی، پایه پل ها و دیواره قسمتی از رودخانه خشک که دچار شستگی شده اقدام کنند و ضمن کنترل ایمنی کامل، عملیات دیوار گذاری بخش های دیگری از این رودخانه نیز انجام شود.
قائدی ادامه داد: همچنین مقرر شد که معاونت حمل و نقل و ترافیک نسبت به نصب دوربین های نظارت تصویری در تمام پل‌ها و نقاط در خطر سیل اقدامات لازم را انجام دهد.
وی، با اشاره به طرح تاب آوری شهرشیراز در برابر سیل، گفت: در این مورد نیز مقرر شد شهرداری شیراز در اسرع وقت نسبت به تهیه این طرح و انتخاب مشاور ذی صلاح اقدام لازم را انجام دهد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه باید رویکرد کامل و جامعی به مدیریت بحران داشته باشیم، خواستار بازنگری در ساختار سازمانی مدیریت بحران شهرداری شد.
همچنین در ادامه، کارشناسان حاضر در این نشست به بیان دیدگاه های خود در مورد سیل اخیر شیراز پرداختند و برای تاب آوری این شهر در برابر سیل و پیشگیری از مشکلات احتمالی، راهکارهایی ارایه کردند.
سیل پنجم فروردین ماه 98 در دروازه قرآن شیراز، 21 کشته، بیش از 100مصدوم و خسارت های مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت. ششم فروردین ماه جاری نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه از جمله منطقه سعدی و روستای کرونی با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر رو به رو شدند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.