وقوع سیل ششم فروردین 98 در شیراز که باعث آب گرفتگی 800 واحد مسکونی در محله سعدی شیراز شد، نگرانی هایی در زمینه تامین نیازهای دانش آموزان این مناطق به نوشت افزار پدید آورد که با تصمیم گیری به موقع مسئولان در آموزش و پرورش و نیز همراهی مردم و سازمان های مردم نهاد این مشکل رفع شد.
بنیاد صلح پارس یکی از سازمان هایی است که فعالیت خود را بر اساس توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در محلات آسیب‌ زا تعریف کرده است.
گروه هدف این بنیاد زنان و کودکان هستند و اعضای آن ازطریق آموزش‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی در کنار مباحث کارآفرینی به توانمند سازی گروه های آسیب پذیر می پردازند.
مدیرعامل بنیاد صلح پارس در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: اعضای این بنیاد به محض وقوع سیل در محله سعدی شیراز حاضر شدند و در گام نخست طی همکاری با فرمانداری شیراز زمینه اسکان موقت تعدادی از آسیب دیدگان این واقعه را فراهم کردند.
شکیبا شریف پور افزود: در ادامه، سازمان های مردم نهاد طی جلسه ای که هفتم فروردین ماه در شهرک سعدی شیراز برگزار شد، این محله را برای پایش و نظارت بر روند خدمات رسانی تقسیم بندی کردند.
وی با بیان اینکه بر اساس این اقدام نیازی به حضور فیزیکی اعضای این بنیاد در محله نبود گفت: با توجه به اینکه همه تلاش ها در زمان وقوع سیل بر اساس رفع نیازهای اولیه و فوری ساکنان در حال انجام بود، تصمیم گرفتیم گامی فراتر برداریم و نیاز کودکان را برای ورود به مدرسه در یک هفته بعد برطرف کنیم.
شریف پور با اشاره به اینکه تا پایان سال تحصیلی زمان زیادی باقی نمانده است، ابراز کرد: بر اساس مشورت با تعدادی از فرهنگیان فعال در زمینه های اجتماعی نیاز این کودکان را در مقطع دبستان تا پایان سال تحصیلی جاری به نوشت افزار تعیین کردیم.
وی ادامه داد: بر این اساس یک هزار بسته‌ نوشت افزار برای کودکان مقطع دبستان مناطق آسیب دیده شیراز شامل دو عدد دفتر 80 برگ، دو مداد مشکی، یک مداد قرمز، یک خودکار، یک جعبه مداد رنگی، خط کش و یک کیف کلاسوری توسط این بنیاد تهیه شد.
مدیرعامل بنیاد صلح پارس عنوان کرد: تعدادی از این اقلام با هماهنگی یکی از کارخانه های تولید کننده نوشت افزار در شیراز با تخفیفی شایان توجه در اختیار بنیاد قرار گرفت.
شریف پور اظهار کرد: این بسته ها در بین 418 دانش آموز مدرسه سعدی یک، 336 دانش آموز مدرسه غدیر یک و 234 دانش آموز مدرسه دخترانه اقبال پور طی دو روز توزیع شد.
وی با اشاره به تدبیر آموزش و پرورش فارس در تهیه و توزیع اقلام گفت: آموزش و پرورش با نگاهی یکسان به همه دانش آموزان ساکن مناطق آسیب دیده، هم از طریق سمن ها و هم از بودجه خود به تساوی نوشت افزار تهیه کرد و این بنیاد نیز سهمی از این اقلام را بر عهده گرفت.
وی افزود: بر اساس اعلام آموزش و پرورش حدود 5000 دانش آموز در این منطقه مشغول به تحصیل اند که از این تعداد 3500 دانش آموز دبستانی هستند که این بنیاد نیاز یک هزار دانش آموزان دبستانی آموزش و پرورش را تامین کرد.
جلوه های مهربانی در سیل شیراز رویدادی است که سودای شبانه روزی مردمان این دیار است و نقش سازمان های مردم نهاد را در سامان بخشی خدمات و رفع نیاز ها نمی توان نادیده گرفت.
این سازمان ها ثابت کردند بازوهای یاری رسان دولت و مسئولان در بحران ها هستند و اعتماد و سرمایه اجتماعی به مثابه ابزار آن ها برای خدمات رسانی بی چشمداشت به شمار می رود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.