به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز اضافه کرد: مسئولان و نیروهای امداد رسان نقش ویژه ای در کمک رسانی به مردم حادثه دیده داشتند لیکن کوتاهی صورت گرفته است و این کوتاهی باید هرچه سریع تر شناسایی و برطرف شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: نباید اجازه داد رویدادهایی همچون سیل باعث شود مردم متحمل خسارت شوند ، با استفاده از ظرفیت مدیران توانمند و نخبگان دانشگاهی باید نسبت به پیش بینی و برطرف کردن مشکلات اقدامات لازم و اساسی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: مسئولان قول هایی برای جبران مادی خسارت های تحمیل شده به حادثه دیدگان داده اند که باید هرچه سریع تر پرداخت شود اما نباید اجازه داد رویدادهایی از این دست رخ دهد و باید کلان شهر شیراز آمادگی مقابله با هر اتفاقی را داشته باشد.
امام جمعه شیراز گفت: هر فردی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می شود در هر پست و مقامی که قرار می گیرد باید رضایت خدا و مردم در اولویت فعالیت های عملی او باشد و نباید به دنبال منافع شخصی حرکت کند.
آیت الله دژکام با تاکید بر این ‌که جامعه باید پویا باشد و لازمه پویایی جامعه نیز مردم هستند بیان کرد: فعالیت هایی که مردم در جامعه انجام می دهند منجر به ایجاد جامعه ای پویا خواهد شد و اگر مردم در‌جامعه منفعل باشند نباید از جامعه انتظار داشت که میل به پیشرفت داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهارکرد: اگر نتوانیم جامعه را تبدیل به جامعه ای پویا کنیم نه تنها به جامعه ظلم کرده ایم بلکه خودمان هم مورد ظلم واقع شده ایم.
آیت الله دژکام با اشاره به وقوع سیل در لرستان گفت: خانواده های بسیاری در لرستان با مشکل سیل مواجه هستند در این شرایط امداد رسانی و کمک به مردم سیل زده از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: همان گونه که مردم شیراز در مواجهه با سیل در این شهر به سرعت دست به کار شدند و خدمات ارزنده ای به حادثه دیدگان ارائه دادند اکنون نیزباید به فکر هموطنان‌ خود در لرستان باشند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خطاب به خبرنگاران گفت:در خطبه دوم به مسائل سیاسی پرداخته می شود اما نباید از خطبه اول غافل شد زیرا مسائلی که در هر دو خطبه بیان می شود در کنار هم می تواند به جامعه تلنگری وارد کند و اثر گذاری مثبتی در جامعه داشته باشد.
ع.پ / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.