سرهنگ پاسدار عبدالحمید اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی که از استان فارس به لرستان ارسال شده ، ماشین آلات راه سازی و مهندسی نیز این استان را به مقصد لرستان ترک کرده اند تا در این حوزه نیز امداد رسانی مناسبی به مردم لرستان داشته باشند.
وی تاکید کرد: در جهت رفع نیاز ها و مایحتاج زندگی مردم لرستان نیز سه اشپزخانه سیار با توان پخت روزانه 3 تن غذا و یک نانوایی سیار نیز به لرستان ارسال شده است.
اسماعیلی اضافه کرد: خرما ، برنج ، پوشاک ، کنسرو و بخاری و دیگر مایحتاج زندگی از استان فارس در قالب این 10 کامیون به مناطق حادثه دیده استان لرستان ارسال شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس عنوان کرد: مردم می توانند همچنان با ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی خود در امداد رسانی به مردم سیل زده لرستان کمک کنند.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در امداد رسانی به سیل زدگان شیراز نیز گفت: همان گونه که مردم در سیل شیراز حضور پر رنگی در امداد رسانی داشته اند و با همکاری نیروهای امدادی و سپاه خدمات ارزشمندی را ارائه کردند در حادثه سیل در لرستان نیز مردم شیراز پرشور تر از سایر نقاط ایران برای کمک به هم نوعان خود وارد میدان عمل شدند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به این که در امداد رسانی ها هیچ وسیله دست دوم و استفاده شده ای به مناطق حادثه دیده ارسال نمی شود ادامه داد: با توجه به کمک هایی که مردم شیراز و استان فارس تاکنون ارسال کرده اند شرایط در منطقه بهبود نسبی داشته با این حال هنوز هم پتو ، چادر، لوازم گرمایشی و بهداشتی و آب معدنی اصلی ترین نیاز های حادثه دیدگان است.
وی خبر از تداوم ارسال کمک های مردمی به مناطق حادثه دیده داد و گفت: تا زمانی که نیاز وجود داشته باشد سپاه و مردم این آمادگی را دارند که کمک ها را ارسال کنند لیکن ارسال این کمک ها به صورت هدفمند است و اصل برطرف کردن نیازهای فوری مردم در اولویت است.
برآورد های اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
ع.پ/6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.