ساسان تاجگردون روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: یکی از سیاست هایی که دولت ها در مواقع ضروری و در حوادث غیر مترقبه در نظر می گیرند پرداخت خسارت های ناشی از سیل در کنار تسهیلات بلاعوض و کم بهره است.
وی بیان داشت: پس از وقوع سیل در شیراز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر اطلاعات و وزیر بهداشت به شیراز سفر کردند و از نزدیک خسارت های سیل مورد ارزیابی قرار گرفت ، با مشخص شدن میزان خسارت های وارده رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد 5 میلیارد تومان به خزانه معین استان فارس واریز تا امکان پرداخت خسارت های ناشی از سیل به حادثه دیدگان فراهم شود.
تاجگردون عنوان کرد: ششم فروردین ماه امسال پس از واریز 5 میلیارد تومان به عنوان تن خواه پرداخت خسارت های ناشی از سیل به حادثه دیدگان ، با حضور نمایندگان این سازمان در فرمانداری شیراز خسارت های وارد شده به افراد به صورت نقدی به آن ها پرداخت شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس تاکید کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض در کنار پرداخت هزینه های ناشی از خسارت از محل تن خواه توانسته بخش قابل توجه ای از مشکلات افرادی که در این حادثه متحمل هزینه شده اند را پوشش دهد.
وی تاکید کرد: برآورد ها صورت گرفته و میزان خسارت هایی که دولت باید برای خانه های آسیب دیده ، اماکن عمومی و کشاورزی بپردازد نیز مشخص شده است و پس از تایید نهاد های مرتبط این اعتبارات نیز پرداخت خواهد شد اما 5 میلیارد تومانی که اختصاص یافته است تنها برای جبران خسارت مصدومان سیل اخیر است.
تاجگردون متذکر شد: تن خواهی که به استان فارس و به صورت ویژه پرداخت شده پاسخگوی نیاز استان برای رفع مشکلات آنی حادثه دیدگان سیل بوده و علاوه بر این تسهیلات و خدمات بیمه ای نیز بخش دیگری از خسارت را پرداخت خواهند کرد.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد. پنجم فروردین ماه، سیل دروازه قرآن 21کشته ، 107 مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت.
ع.پ/ 6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.