عبدالرزاق موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا نتایج گزارش اولیه علت حادثه سیل دروازه قرآن بصورت رسمی منتشر خواهد شد؟ افزود: جلسه آینده شورای شهر دوشنبه هفته آینده برگزار می شود ودر این نشست قطعا در خصوص چگونگی انتشار نتایج اولیه و بررسی های کمیته حقیقت یاب شورا شهر در باره علل بروز خسارت مالی و جانی سیل دروازه قرآن تصمیم گیری خواهد شد.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شیراز در جلسه آتی پیرامون اینکه نتیجه این گزارش بطور کامل منتشر شود و یا اینکه بخش هایی از آن به کارشناسی بیشتر موکول گردد تصمیم گیری خواهد کرد.
رئیس کمیته حقیقت یاب شورای شهر شیراز اظهار داشت: دلیل اینکه شاید بخش هایی از نتایج گزارش اولیه کمیته حقیقت یاب شورای شهر در خصوص سیل دروازه قرآن شیراز به کارشناسی بیشتر موکول گردد این است که بخش هایی از این گزارش فنی است و باید اجماع کارشناسان رسمی نیز در خصوص آن وجود داشته باشد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود عنوان کرد: بعد از اینکه مشاورین شورای شهر شیراز و کارشناسان در پی بررسی صحنه حادثه سیل دروازه قرآن، نظر خود را در خصوص علل این رخداد ارائه کردند گزارش اولیه کمیته حقیقت یاب تهیه و در اختیار شورای اسلامی شهر شیراز قرار گرفت و تائید نهایی شد.
وی ادامه داد: نتایج اولیه کمیته حقیقت یاب در خصوص علت حادثه سیل دروازه قرآن تهیه و مقرر شده که امروز به دستگاه های مرتبط نظیر استانداری و ساید دستگاههای مسوول ارجاع شود.
موسوی در خصوص عدم انتشار رسمی نتایج این گزارش اینگونه توضیح داد که انتظار افکار عمومی و مردم این است که گزارشی دقیق در این خصوص ارایه شود و لذا اجماع نظر کارشناسان در خصوص این گزارش بسیار اهمیت دارد.
رئیس کمیته حقیقت یاب شورای شهر شیراز در ادامه گفت: شورای شهر در مقام تعیین مقصر نیست چون این وظیفه مرجع قضایی است و شورا به دلیل پیشگیری از بروز چنین رخدادهایی در آینده ، اقدام به انجام این کار کرده است.
وی همچنین عنوان کرد: بعد از تهیه نتایج اولیه با هدف تهیه گزارشی دقیق و جامع،نامه ای حاوی درخواست هیئتی متشکل از متخصصین رسمی به کانون کارشناسان رسمی دادگستری فارس ارسال شد که این کانون نیز هیئتی هشت نفره در تخصص های مختلف برای بررسی موضوع تعیین کرده است.
موسوی با بیان اینکه اولین جلسه این هیئت کارشناسان رسمی امروز پنجشنبه برگزار شد ،افزود: این هیئت مدارک و مستنداتی خواستند که کمیته حقیقت یاب در اختیار آنها قرار خواهد داد و همچنین این هیئت درخواست یکماه وقت برای تهیه گزارش کامل و نهایی کرد که نهایتا روی سه هفته به توافق رسیدیم ، هیئت یادشده از امروز کار خود را رسما آغاز کرد.
وی عنوان کرد: گزارش مقدماتی تهیه شده و گزارش دقیق کارشناسی هم تهیه می شود ، کارشناسان مستقل و رسمی دادگستری هم نظر خود را اعلام خواهند کرد ، نتایج این گزارش در نهایت منتشر خواهد شد.
موسوی در پایان تاکید کرد: هیئت کارشناسان و کمیته حقیقت یاب تمام وقت برای بررسی این مساله وقت گذاشته و امیدوارم نتیجه این کار به مشخص شدن عوامل و عناصری که کوتاهی و تقصیر داشتن بیانجامد و همچنین این کار از حوادث مشابه در آینده نیز جلوگیری کند.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد. پنجم فروردین ماه، سیل دروازه قرآن 21کشته ، 107 مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت.
9873/ 6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.