مهدی خوبیار پنجشنبه 15 فروردین ماه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هلال احمر در سیل روزهای پنجم و ششم فروردین 98 امکان اسکان اضطراری را برای 5000 نفر فراهم کرد.
معاون امداد و نجات هلال احمر فارس با بیان اینکه به محله سعدی در لایه بندی های مختلف به صورت اولویت درجه یک تا درجه سه کمک رسانی انجام شد، افزود: براساس این طبقه بندی ها خدمات گوناگونی به صورت کاملاً نظام یافته و سیستماتیک به آن ها ارائه شد.
خوبیار عنوان کرد: با حاکم شدن آرامش و کاهش شدت بارندگی ها در منطقه سعدی شیراز، امدادرسانی هلال احمر فارس به پایان رسیده است و برنامه های بازسازی و ترمیم توسط دیگر گروه ها و نهادها در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان فارس، یاریگراستان های خوزستان و لرستان محسوب می‌شود، ابراز کرد: تاکنون 9 دستگاه کامیون و تریلر شامل چادر، پتو، اقلام خوراکی و بهداشتی به مناطق سیل زده این دو استان ارسال کرده ایم.
خوبیار بیان کرد: از این تعداد پنج دستگاه به استان خوزستان و چهار دستگاه به استان لرستان ارسال شده است.
معاون امداد و نجات هلال احمر فارس همچنین گفت: 200 نفر امدادگر تخصصی سیل با تجهیزات و خودرو آماده اعزام به مناطق سیل زده این دو استان هستند و در حالت آماده باش صددرصد قرار دارند که در صورت اعلام نیاز اعزام خواهند شد.
وی اعلام کرد: امروز و فردا چند دستگاه تریلی برای ارسال به مناطق سیل زده استان لرستان حامل بسته‌های غذایی 72 ساعته بارگیری خواهند شد.
خوبیار درباره ارسال کمک های هلال احمر فارس به شمال کشور نیز گفت: در زمان بروز حادثه به دلیل بعد مسافت اولویت با استان های همجوار است؛ از سوی دیگر استان فارس به عنوان استان معین(یاریگر) استان های شمالی کشور تعین نشده؛ همچنین از آنجا که مردم فارس خود از آسیب دیدگان سیل به شمار می روند اعزام نیرو به نقاط شمالی کشور از این استان در اولویت قرار ندارد.
خوبیار گفت: افزون بر شماره حساب سراسری 99999 شماره حساب مخصوص خیرین هلال احمر فارس اعلام شده است و دو جایگاه کمک رسانی هلال احمر واقع در میدان نمازی و بلوار سیبویه مشغول جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی همشهریان هستند.
معاون امداد و نجات استان فارس بیان کرد: مردم کمک های غیر نقدی خود را به صورت اقلام نو و با دوام اهدا کنند که بتوانیم بدون نیاز به تفکیک و طبقه‌بندی در اسرع وقت به مناطق سیل زده ارسال کنیم.
خوبیار مهمترین نیازهای اقلام غیر نقدی برای کمک به سیل زدگان کشور را پتو، برنج، روغن، کنسرو، اقلام بهداشتی مخصوصاً برای بانوان و کودکان و نیز مواد شوینده اعلام کرد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود کمک ها بعد از پایان یافتن تعطیلات نوروزی به صورت چشمگیری افزایش یابد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.