امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان وقوع سیل در دروازه قرآن شیراز (پنجم فروردین) در لحظات اولیه جاری شدن سیل نیروهای ارتش با تجهیزات، امکانات و ماشین آلات سبک و سنگین در محل حاضر شدند و به سیل زدگان خدمات رسانی کردند.
وی ادامه داد: خودروهای آسیب دیده شهروندان و هموطنان به وسیله هشت دستگاه جرثقیل ارتش جا به جا شد و علاوه بر این سه دستگاه نفربر، پنج دستگاه آمبولانس به همراه 200 نفر از پرسنل نیروهای ارتش به خدمات رسانی به سیل زدگان مشغول شدند.
او اظهار داشت: در جریان وقوع سیل در محله سعدی نیز (ششم فروردین) 210 نفر از پرسنل ارتش به همراه تجهیزاتی مانند پمپ های تخلیه آب، پنج دستگاه نفربر و ماشین آلات لجن کش در محل حضور یافتند.
جمشیدی بیان کرد: 450 نفر از سیل زدگان در مرکز علوم و فنون و مرکز پیاده ارتش در شیراز و 150 نفر در پایگاه هوایی شیراز اسکان داده شدند و مواد غذایی و امکانات درمانی در اختیار آنها قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین در جریان وقوع سیل در شهرستان کازرون 60 نفر از سیل زدگان در مرکز آموزشی 07 این شهرستان اسکان داده شدند.
ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: در جریان بارش های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد بالگردهای ارتش برای جا به جایی ساکنان 2 روستا که در محاصره سیل قرار گرفته بودند و همچنین رساندن سبد غذایی و دارویی به آنها در اختیار هلال احمر قرار گرفت.
او افزود: نیروهای ارتش آمادگی دارند که در صورت نیاز در هر نقطه از استان و همچنین کشور به همراه امکانات و تجهیزات حضور یابند.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد.
حادثه سیل دروازه قرآن شیراز پنجم فروردین ماه علاوه بر کشته و مصدوم کردن شماری از هموطنان، خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور وارد کرد.
ششم فروردین ماه نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند. در این میان، وضعیت منطقه سعدی وخیم تر از سایر نقاط بود.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.