به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام روز دوشنبه در دیدار با فرماندار شیراز با اشاره به اهمیت دانشگاه شیراز در این پژوهش‌ها عنوان کرد: شیراز دانشگاهی دارد که می‌توان به آن در سطح بین الملل افتخار کرد و باید از جایگاه این دانشگاه برای حل مشکلات و بحران‌ها بهره جست.
وی درباره زیرساخت های شهر شیراز و کمبودهایی که منجر به سیل اخیر شد، عنوان کرد: پیش از اینکه بحران دیگری پیش آید باید تمرین کنیم تا عوامل مشکل‌آفرین از بین رود؛ همچنانکه اینکه مقام معظم رهبری از این کار باعنوان 'جامعه پردازی' یادکردند؛ بدین‌معنا جامعه باید برای چنین مواقعی آماده شود و در مواقع بحرانی بسیار بهتر عمل کند.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: این کار نیاز به تمرین و مانورهای آمادگی واقعی دارد؛ اما گاهی در مانورها نمی‌دانیم کدام شاخص‌ها را باید بررسی کنیم و کدام توانمندی ها را محک بزنیم و اصلاً چگونه نقاط ضعف را شناسایی کنیم.
وی با بیان اینکه برگزاری مانور‌ مدیریت بحران از حیث تعامل و همکاری مدیران باارزش است، ابراز داشت: مانورهای ما نمایشی است و این اشتباه است؛ درحالیکه باید شرایطی را ایجاد کنیم که شخص احساس کند باید اقداماتی انجام دهد و بعد در انجام اقدامات به او نمره دهیم.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه کشف نقاط ضعف و مشکلات باعث یافتن راهکار برای رفع آن‌ها می‌شود‌، گفت: مدیریت بحران سیل با بنده نیست؛ اما در هر جهتی که بتوانیم گرهی باز کنیم و کاری را جلو ببریم با مسئولان مربوط همکاری می‌کنیم.
وی با اشاره به تهدیدات دشمنان انقلاب مبنی بر شکست در عرصه اقتصادی و اجتماعی ابراز کرد: ما دربرابر این تهدیدات تسلیم نمی‌شویم. فرقی نمی کند گرایش سیاسی چیست، همه ایرانی و مسلمان هستیم و با کمک همدیگر خواهیم توانست بر مشکلات پیروز شویم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه، شیراز را یکی از شهر‌هایی دانست که نگاه همه جهان به آن است و افزود: در مساله سیل اخیر اگرچه از یک طرف غمگین هستیم؛ از طرفی خوشحالیم که شیرازی ها خوب درخشیدند و اخلاقی رفتار کردند.
آیت‌الله دژکام این‌گونه تعامل را مدیریت به سبک جدید خواند و تصریح کرد: باید برادرانه با همه رفتار کرد و به همه میدان داد و حرف حق را از هر کس که باشد، شنید.
امام جمعه شیراز تاکید کرد: مدیران نباید اتوبوسی بیایند و بروند و همه چیز عوض شود. آنچه رهبری بر آن تاکید می‌کنند اصل همکاری است و ما امروز امروز در جامعه مشکل داریم و به جای همکاری همدیگر را اذیت می‌کنیم.
وی همچنین به پخش شایعات در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: پخش شایعه در فضای مجازی مخرب و البته طبیعی است و این مسائل باید در مبحث جامعه پردازی سامان یابد.
آیت‌الله دژکام خطاب به مدیران استانی و شهری گفت: وقتی شما مسائل را کارشناسی توضیح نمی دهید، دیگران حرف می زنند و پخش می شود. شما قبل از وقوع حادثه باید مسائل را بیان کنید.
وی ادامه داد: اگر عنوان مدیریت بحران، عنوانی دائمی است برای آموزش چگونگی مدیریت بحران از نظر حقوقی، قوانین، مقرارت، دستورالعمل ها و... باید در فرصت های مناسب اقداماتی انجام گیرد و آموزش داده شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: عالم محل وقوع این گونه حوادث طبیعی است و ما نباید در همین نقطه باقی بمانیم و در این زمینه باید از دانشگاهیان مطالبه داشته باشیم.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد. پنجم فروردین ماه، سیل دروازه قرآن 19 کشته ، 107 مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت.
ششم فروردین ماه نیز برخی مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند. در این میان، وضعیت منطقه سعدی و روستای کرونی وخیم تر از سایر نقاط بود که امدادرسانی به این مناطق ادامه دارد.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.