با توجه به ناپایداری تعدادی از سنگ ها در ارتفاعات مشرف بر آرامگاه خواجوی کرمانی و دروازه قرآن، نیروهای آتش نشانی در این محل مستقر و معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به همراه کارشناسان این معاونت به صورت ویژه از منطقه بازدید کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، هم اکنون به صورت دقیق این سنگ‌ها و کل گستره منطقه مورد بررسی فنی قرار گرفته است. 

این گزارش می افزاید جهت پایش بیست و چهار ساعته و مستندسازی حرکات احتمالی این سنگ‌ها معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز  اکیپ نقشه برداری ویژه در محل مستقر کرده است تا در صورت کوچکترین حرکت احتمالی تدابیر لازم اندیشیده و گزارشات لازم به مقامات عالی استان ارسال شود.

همچنین ضرورت تشکیل کمیته بحران استانداری با مکاتبات صورت گرفت و مکاتبات ویژه نیز با معاونت خدمات شهری شهرداری و شهرداری منطقه در خصوص رعایت مسایل ایمنی و ایمن سازی کاربری ها در محدوده خطر انجام شد.

جلسه مدیریت بحران استانداری در مورخ ۱۱ فروردین به ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل شد و ضمن تاکید بر رعایت اصول ایمنی هیات پنج نفره ای با مدیریت اداره کل بحران استانداری تشکیل و همان روز از محل با وجود بارندگی شدید بازدید کردند و توجه به معاینه میدانی از محل شواهدی دال بر ناپایداری آنی گزارش نکردند.

در بیانیه این هیات اعلام شد که ضمن رعایت کلیه مسایل ایمنی کاربری های پایین دست و ایجاد محدودیت عبوری نسبت به اخذ مشاور ذی صلاح در کوتاه ترین زمان از سوی عالی ترین مرجع قانونی استان تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.