به گزارش ایرنا، پس از سیل ویرانگر پنجم فروردین ماه دروازه قرآن شیراز، عکس‌هایی از سوی شهروندان این شهر در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام منتشر شد که گویای ناپایداری سنگ های بزرگ در ارتفاعات مشرف به دروازه قرآن بود.
این تصاویر به سرعت بین کاربران شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و پس از آن بود که کارکنان شهرداری شیراز به فکر ایمن سازی این محل افتاده‌اند تا باری دیگر فضای مجازی از بروز خطری جدی جلوگیری کند.
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز روز دوشنبه گزارش داد: هم اکنون از سوی ماموران آتش نشانی و سایر نیروهای متخصص شهرداری شیراز رصد این وضعیت به صورت دقیق و خصوصا سنگ ها و کل گستره منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.
این گزارش می افزاید: جهت پایش 24 ساعته و مستند سازی حرکات احتمالی این سنگ ها معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز اکیپ نقشه برداری ویژه در محل مستقر کرده است تا در صورت کوچکترین حرکت احتمالی تدابیر لازم اندیشیده و گزارش های لازم به مقامات عالی استان ارسال شود.
همچنین مکاتباتی برای تشکیل کمیته بحران استانداری صورت گرفت و مکاتباتی نیز با معاونت خدمات شهری شهرداری و شهرداری منطقه در خصوص رعایت مسایل ایمنی و ایمن سازی کاربری ها در محدوده خطر انجام شد.
بر اساس این گزارش، جلسه مدیریت بحران استانداری فارس روز یکشنبه 11 فروردین به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد و ضمن تاکید بر رعایت اصول ایمنی هیات پنج نفره ای با مدیریت اداره کل بحران استانداری تشکیل و همان روز از محل با وجود بارندگی شدید بازدید کردند و توجه به معاینه میدانی از محل شواهدی دال بر ناپایداری آنی گزارش نکردند.
در بیانیه این هیات اعلام شد که ضمن رعایت کلیه مسایل ایمنی کاربری های پایین دست و ایجاد محدودیت عبوری نسبت به اخذ مشاور ذی صلاح در کوتاه ترین زمان از سوی عالی ترین مرجع قانونی استان تعیین تکلیف شود.
9873 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.