به گزارش ایرنا، رحیم زارع در حاشیه بازدید از روند امدادرسانی به شهرک سیل زده سعدی شیراز افزود: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر اطلاعات، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از این حادثه به استان فارس سفر کردند و از نزدیک از روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان بازدید داشتند و در جریان این سفر نیز تصمیم های خوبی برای رفع مشکلات حادثه دیدگان اتخاذ شد.
وی گفت: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر روز پنجم فروردین ماه به استان فارس که ساعاتی پس از حادثه سیل دروازه قرآن صورت گرفت، پنج میلیارد تومان به عنوان تنخواه در اختیار مسئولان استان فارس قرار داد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: دولت و خزانه نیز این آمادگی را اعلام کرده اند که با ارسال برآورد آسیب های وارده، خسارت ها سریعاً پرداخت شود.
زارع در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انسجام نیروهای امدادی و اطلاع رسانی به مردم پس از حادثه سیل در شیراز باعث شد مردم و مسئولان در کنار هم تنها یک هدف داشته باشند و آن نیز خدمت رسانی به حادثه دیدگان است.
نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های مردمی در امداد رسانی به حادثه دیدگان نیز بیان کرد: حضور مردم در صحنه و همکاری که با نیرو های امدادی داشته و پس از آن نیز با ارائه خدمات رایگان از جمله اقامت و رفع نیاز های افراد سیل زده در کشور بی بدیل بود و استان فارس و اهالی این خطه را نسبت به سایر استان های کشور متمایز ساخت.
این نماینده مجلس اظهار داشت: فعالیت مدیران استان از استاندار فارس گرفته تا دیگر مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران قابل تقدیر است و این که استاندار فارس از اولین ساعت های حادثه هم در محل حاضر بود و هم این که به ساماندهی نیروهای امدادی اقدام کرد قابل تقدیر است.
زارع استان فارس را اولین استان کشور در حوزه امدادرسانی خواند و اظهار داشت: استان فارس در حوزه های امداد رسانی و تسهیل امور مردم حادثه دیدگان اولین استان کشور است و شاهد بودیم که استاندار فارس و اعضای ستاد بحران در کنار نیروهای امدادی ، سپاه و ارتش حضور به موقع و سریع درصحنه داشتند و اقدامات شایسته ای در زمینه امدادرسانی داشتند؛ تلاش های همه فعالان این عرصه در خور قدردانی است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اطلاع رسانی رسانه ها درباره رخدادهای سیل شیراز عالی بود، گفت: فعالان رسانه استان فارس با حضور به موقع در نقاط حادثه دیده و مستند سازی وقایع نقش بسیار مهمی در ارائه اطلاع رسانی دقیق و به موقع و جلوگیری از دامن زدن به شایعه داشتند.
زارع افزود: همه رسانه ها و خبرگزاری ها و فعالان فضای مجازی به موقع رخدادهای سیل را اطلاع رسانی کردند و هر جایی که نیاز به کمک آنها بود حضور داشتند.
وی ادامه داد: اگر ماموریت اطلاع رسانی به خوبی انجام نمی شد، تسهیل امور آسیب دیدگان سیل خیلی دیرتر انجام می شد و خسارت ها بیشتر بود و از این رو، فعالیت رسانه ها در سیل اخیر در خور قدردانی بود.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد. پنجم فروردین ماه، سیل دروازه قرآن 19 کشته ، 107 مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت.
ششم فروردین ماه نیز برخی مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند. در این میان، وضعیت منطقه سعدی و روستای کرونی وخیم تر از سایر نقاط بود که امدادرسانی به این مناطق ادامه دارد.
9873 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.