به گزارش ایرنا، سید علی نقی طبیب لقمانی شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تسهیلات در شهر‌ها به مبلغ 50 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد است و علاوه بر آن، 12 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: مبلغ تسهیلات خسارت دیدگان سیل در روستا‌ها 40 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است و روستاییان خسارت دیده 10 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: خسارت دیدگان می‌توانند با مراجعه به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر فارس و تشکیل پرونده، مقدمات بازسازی منازل را آغاز کنند.
وی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات جبران خسارت به اسباب و اثاثیه و تعمیرات منازل ادامه داد: برای هر کدام 15 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد و پنج میلیون تومان بلاعوض داده می‌شود.
طبیب لقمانی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مسئول پیگیری و پرداخت این تسهیلات و کمک های دولت تعیین شده است.
وی ادامه داد: هر یک از شهروندان و روستاییان استان فارس که منازل آنها در سیل اخیر آسیب دیده است می توانند به نمایندگان بنیاد مسکن مستقر در محل زندگی خود مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد. پنجم فروردین ماه، سیل دروازه قرآن 19 کشته ، 107 مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت. ششم فروردین ماه نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند. در این میان، وضعیت منطقه سعدی وخیم تر از سایر نقاط بود که امدادرسانی به این منطقه ادامه دارد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.