به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی درمان معتادان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کار ساماندهی معتادان متجاهر که در روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، با شروع سال جدید متوقف نشد و همچنان نیز این کار با جدیت ادامه دارد.
او ادامه داد: از مجموع معتادان متجاهر ساماندهی شده طی مدت مذکور معتاد متجاهر ساماندهی شده 168 معتاد مرد و 50 معتاد نیز زن بوده اند که معتادان زن نیز در مراکز ویژه زنان نگهداری می شوند.
وی تصریح کرد: ساماندهی معتادان متجاهر در طرح نوروزی امسال با تمرکز بر نقاط آلوده و به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: معتادان متجاهر پس از شناسایی و طی مراحل قانونی، به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان و مراکز اقامتی درمان اعتیاد (کمپ) منتقل می شوند.
ابراهیمی افزود: این طرح هم اینک نیز با محوریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و تشکل های غیردولتی در حال اجرا است.
وی ادامه داد: معتادان جمع آوری شده در طول مدت درمان در مراکز، آموزش های فرهنگی، تربیتی، ورزشی و فنی و حرفه ای را با هدف توانمندی و بازگشت به جامعه دریافت می کنند.
او اظهار داشت: معتادان متجاهر از جمله قشرهای آسیب دیده جامعه هستند که به مصرف مواد مخدر، اعتیاد پیدا کرده و به دلیل خلاء زنجیره حمایتی عاطفی، شغلی و اجتماعی به این مسیر کشیده شده اند.
ابراهیمی گفت:اکثر معتادان متجاهر پس از محروم شدن از حمایت خانواده به افراد کارتن خواب تبدیل می شوند.
او افزود: از آنجا که نقش خانواده ها در جلوگیری از مبتلا شدن فرزندانشان به اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است، مسئولان فرهنگی باید با جدیت، آگاه سازی و اطلاع رسانی در مدارس و خانواده ها را دنبال کنند.
وی تصریح کرد: در مجموع حمایت های خانوادگی و اجتماعی باید قبل از اعتیاد مورد توجه جدی قرار گیرد اما اگر فردی به اعتیاد مبتلا شد خانواده نباید او را رها کند و باید به گونه ای حمایت کند که تا فرد از اعتیاد رها و به متجاهر تبدیل نشود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: آموزش و آگاه سازی تمام اقشار جامعه بویژه نوجوانان و جوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر و روانگردان ها، یکی از روش های مقابله با این بلای خانمان سوز است که باید مورد توجه باشد.
6122/6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.