در پی حادثه ویرانگر سیل شیراز، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به امام‌ جمعه‌ شیراز، ضمن تسلیت به مردم داغدار، سرعت و جدیت در امر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را خواستار شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این پیام خطاب به آیت الله لطف الله دژکام افزودند: مقتضی است جنابعالی ضمن ابلاغ سلام و تسلیت اینجانب به خانواده‌های مصیبت‌دیده و نیز به مجروحان این حادثه، در تلاش برای غمگساری و جبران مصیبت‌ها و خسارت و کمک به مردم، با مسئولان دولتی همکاری و همگان را توصیه به‌سرعت و جدیت در انجام‌ وظیفه نمائید.

** اعلام آمادگی حوزه های علمیه برای کاهش آلام سیل زدگان
مدیر حوزه های علمیه در پیامی خطاب به نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اعلام کرد: حوادث سیل در مناطق گوناگون کشور و گزارش‌های سیل ویران‌گر شیراز مایه تاثر و اندوه فراوان شد.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی در این پیام خطاب به آیت الله لطف الله دژکام، این مصیبت را تسلیت گفت و با مردم شیراز و دیگر نقاط استان فارس و ایران اسلامی که در این حادثه آسیب دیده اند، ابراز همدردی کرد.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اعلام آمادگی این حوزه های دینی برای اقدام در زمینه کاهش آلام و مشکلات مردم مناطق سیل زده گفت: امید است حوزه و مدارس علمیه و نهادهای حوزوی استان نقش موثر خود را در خدمت به آسیب دیدگان و کاهش رنج آنان و رسیدگی و یاری رسانی به آنان ایفا کنند.

** همدردی تولیت آستان شاهچراغ (ع) با جانباختگان
در پی وقوع سیل در شهر شیراز و جان باختن جمعی از هموطنان، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام در پیامی مشترک با آیت الله لطف الله دژکام نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و دکتر عنایت الله رحیمی استاندار محترم فارس ضمن تسلیت این ضایعه دردناک، روز پنجشنبه 8 فروردین 1398 را عزای عمومی در استان فارس اعلام کردند .
پیش از این و در پی وقوع سیل در برخی مناطق شیراز، با دستور تولیت آستان شاهچراغ (ع) امکان اسکان مسافران گرفتار در سیلاب در این بارگاه منور فراهم شده بود.

** لزوم پیشگیری از حوادث مشابه در آینده
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نی ریز نیز در پیام تسلیتی اعلام کرد: با اندوه و تاسف فراوان درگذشت جمعی از مردم عزیز و بزرگوار در حادثه تاثر انگیز و دلخراش ، سیل ویرانگر در شهر مقدس شیراز ، را تسلیت و تعزیت عرض و شفای عاجل و بهبودی مصدومین عزیز را از درگاه خداوند سبحان مسئلت می کنم.
آیت الله سید محمد فقیه افزود: بدون شک خسارت های جانی و مالی واردشده به پاره های تنمان ، قلوب مومنین را مالامال از غم و اندوه می نماید و در این راستا انتظار می رود دستگاه های مسئول با شناسایی نقاط ضعف و پیشگیری از وقوع آن در آینده ، با قصور و تقصیرهای صورت گرفته در سطوح مختلف مدیریتی به طور جدی برخورد کنند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خلق صحنه های ماندگار در همدردی و مهمان نوازی مردمان شیراز و استان فارس تسکینی است بر این رنج و اندوه و برگ زرینی بر افتخارات این مردمان وفادار که هموار به این صفت شهره بوده اند .
در بخش پایانی پیام آیت الله فقیه آمده است: ضمن تشکر از زحمات و تلاش های دستگاه های مسئول در مدیریت این حادثه دلخراش ، رحمت و مغفرت الهی را برای درگذشتگان و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان از درگاه ربوبی مسالت می کنم.

** با مقصران احتمالی برخورد شود
آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیام دیگری ضمن تسلیت درگذشت اندوه بار جمعی از هموطنان در سیل شیراز اعلام کرد: از مسئولان محترم اجرایی و قضایی انتظار می رود ضمن رسیدگی فوری و همه جانبه به این حادثه غمبار وجبران خسارت های ناشی از آن و برخورد با مقصران احتمالی آن ، به بررسی ساخت و سازهایی بپردازند که احتمالا در گذشته بدون کارشناسی لازم و بدون پیش بینی همه جوانب در مجموعه دروازه قرآن انجام شده تا اگر سهل انگاری و تقصیری تشخیص داده شود مورد رسیدگی قرار گیرد و نیز تدابیری اندیشیده شود تا در آینده شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم.
آیت الله کلانتری افزود: از شهروندان عزیز و میهمان نواز شیراز نیز می خواهم با هر وسیله ممکن به کمک مسافرین و زائرین سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بشتابند.

** قدردانی از نیروهای مردمی و امدادی
جامعه روحانیت شیراز نیز در پیام جداگانه ای ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه ناگوار از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت واسعه مسالت و از تمامی نیروهای مردمی و امدادی که در اولین دقایق این واقعه ناگوار با همت والای خود به کمک هموطنان حادثه دیده شتافتند تقدیر و تشکر کرد.
در این پیام آمده است: انتظار است تمامی دستگاههای خدمت رسان با تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر خود مشکلات سیل زدگان را هر چه سریع تر برطرف کنند.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد.
پنجم فروردین ماه، سیل دروازه قرآن 19 کشته ، 107 مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت.
ششم فروردین ماه نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند. در این میان، وضعیت منطقه سعدی وخیم تر از سایر نقاط گزارش شد که امدادرسانی به این منطقه همچنان ادامه دارد.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.