محمد رضا امیری پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیران اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شیراز، تمهیدات خوبی برای کمک به خسارت دیدگان از سیل شیراز اندیشیده شد.
وی اظهار داشت: در پی تمهیدات صورت گرفته از سوی دولت، میزان خسارات وارد شده به خودروهای آسیب دیده در سیل دروازه قرآن شیراز به صورت کارشناسی ارزیابی شده است.
فرماندار شیراز گفت: مالکانی که پیش از این نسبت به بیمه بدنه خودروهای خود اقدام کرده بودند، طبق تعهدات بیمه خسارت خود را دریافت می کنند.
وی ادامه داد: مالکان اتومبیل هایی که دارای بیمه بدنه نبوده اند، از کمک دولت برخوردار می شوند و بخشی از خسارت وارد شده به خودروی آنها پرداخت می شود.
امیری افزود: مالکان این خودروها با توجه به میزان خسارت وارد شده تا سقف 100 میلیون ریال به صورت بلاعوض دریافت می کنند که تاکید می شود رقم پرداختی بر اساس میزان خسارت خواهد بود.
وی اظهار داشت: دولت همچنین تسهیلاتی تا سقف 300 میلیون ریال برای مالکان این دسته از خودروها درنظر گرفته است.
فرماندار شیراز گفت: تا شامگاه چهارشنبه، مجموع تعداد خودروهای آسیب دیده از حادثه سیل شیراز 244 دستگاه خودرو بود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا خودروهای آسیب دیده که توسط خود مالکان به پارکینگ ها و منازل منتقل شده اند از کمک های دولت بهره مند می شوند یا خیر، گفت: کارشناسان نیروی انتظامی از مکان های نگهداری این خودروها بازدید کرده و صورتجلسه ای تنظیم کرده اند.
امیری گفت: لازم است که همه مالکان خودروهای آسیب دیده از سیل شیراز، مراتب را به اطلاع نیروی انتظامی برسانند تا از خودروی آنها کارشناسی و برای آن پرونده تشکیل شود.
فرماندار شیراز اظهار داشت: خودروهای آسیب دیده در سیل دروازه قرآن شیراز با تمهیدات صورت گرفته به صورت حمل و نقل ریلی و تریلرهای حمل خودرو به شهرهای زادگاه مسافران منتقل می شود و بابت حمل این خودروها، هزینه ای از هموطنان گرفته نمی شود.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد.
پنجم فروردین ماه، سیل دروازه قرآن 19 کشته ، 107 مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت.
ششم فروردین ماه نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند. در این میان، وضعیت منطقه سعدی وخیم تر از سایر نقاط گزارش شد.
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان فارس گفته بود: خسارت وارده به کسانی که از حوادث غیرمترقبه آسیب می بینند در دولت تعریف شده لذا خسارت به خودروهایی که در حادثه سیل شیراز وارد شده از سوی دولت جبران می شود تا دغدغه مضاعف به خانواده‌های آسیب دیده وارد نشود.
به گفته فرماندار شیراز، با تلاش های صورت گرفته، وضعیت بیشتر مناطق سیل زده شیراز به حالت عادی بازگشته است. تلاش نیروهای امدادی برای امدادرسانی به مردم سایر نقاط از جمله منطقه سعدیه ادامه دارد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.