جواد باصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: با توجه به حجم بارندگی و سیلی که در شیراز روی داد آبی که از طریق سیستم زهکشی شیراز به خارج از این شهر هدایت شده بود از سمت روستاهای اطراف شهرک بزرگ صنعتی شیراز در حال وارد شدن به این منطقه بود.
وی افزود: پیش از وارد شدن آب به شهرک صنعتی با استقرار 10 اکیپ در شهرک صنعتی و فعالیت هایی که طی 48 ساعت گذشته داشته اند امکان ورود آب را به شهرک صنعتی از بین رفت و آب باران های اخیر و سیلی که در شیراز روانه شد به شهرک صنعتی وارد نشد.
باصری تاکید کرد: بعد از پایان یافتن باران نیز شرایط تحت کنترل بود و تمامی روان آب هایی که از طریق سیستم زهکشی به خارج از شهر انتقال یافته بود در مسیر زهکش باقی ماند و به سمت شهرک بزرگ صنعتی حرکت نکرد.
وی با بیان این که هیچ گونه خسارتی به واحد های مستقر در شهرک بزرگ صنعتی وارد نشده است گفت: با توجه به حجم آبی که در حال عبور بود اگر این آب به شهرک صنعتی وارد می شد خسارت های زیادی را به واحد های مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز وارد می کرد ، لیکن با فعالیت اکیپ هایی که برای کنترل این سیل آب در شهرک صنعتی در نظر گرفته شده بود هیچ روان آبی وارد شهرک صنعتی نشد.
**جیره بندی آب برای واحد های کارگاهی
مدیر عامل شرکت خد‌‌‌‌‌‌ماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز در عین حال گفت: با ارائه انشعابات زیاد میزان مصرف آب در این شهرک 5 برابر شده است و راهکاری جز جیره بندی آب وجود ندارد.
جواد باصری اضافه کرد: بیش از 800 واحد کارگاهی در این شهرک برای تامین آب شرب با مشکل رو به رو هستند.
وی تاکید کرد: از ابتدای تاسیس شهرک صنعتی تاکنون سه حلقه چاه در این شهرک وجود داشته که میزان خروج آب از این چاه ها بالغ بر 75 لیتر در ثانیه است و حجم آن نیز کاهش نداشته اما ارائه انشعابات خارج از توان تامین آب باعث شده تا در تامین آب شرب با چالش رو به رو باشیم.
ع.پ 6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.