به گزارش ایرنا، سید محمود هاشمی، سه شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: در لحظه های اولیه وقوع سیل، کمیته بحران اصناف شیراز در محل اتاق اصناف مرکز فارس تشکیل شد.
وی ادامه داد: هر ساله در ایام نوروز 17 صنف به شکل کشیک خدمات خود را ارائه می دهند که از دیروز با وقوع سیل تعداد آنها افزایش یافت.
او اظهار داشت: همچنین تیم خودروهای یدک کش و جرثقیل های نیمه سنگین و سنگین نیز از سوی اتحادیه های صنفی موسسه های حمل و نقل کالا و نمایشگاه داران خودرو و نمایندگی های خودروسازی و خدمات پس از فروش با حضور در محل دروازه قرآن شیراز به آسیب دیدگان خدمات رسانی کردند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس بیان کرد: همچنین شب گذشته پنج هزار و 500 بسته غذای گرم توسط اتحادیه رستوران داران و سفره خانه های سنتی در بین آسیب دیدگان توزیع و اقداماتی نیز برای اسکان و اقامت موقت مسافران انجام شد.
هاشمی اضافه کرد: اتحادیه کبابی ها و پزندگی های شیراز هم از شب گذشته تاکنون یک هزار و 450 کیلوگرم آش و حلیم توزیع کرده است.
او گفت: اتحادیه صنفی تاسیسات مکانیکی ساختمان نیز با هماهنگی امداد گاز استان از اماکن و مناطق که برای اسکان میهمانان در نظر گرفته شده بود سرکشی کرد.
رئیس اتاق اصناف مرکز فارس، با اشاره به افرایش کشیک نانوایی های شیراز تا زمان عادی شدن شرایط افزود: از عصر دیروز (دوشنبه) تا ظهر امروز حدود چهار هزار و 100 قرص نان رایگان بین آسیب دیدگان و مسافران مستقر در اقامتگاه های موقت توزیع شده است.
هاشمی ادامه داد: خدمات رایگان اتحادیه آهنگران، تعمیرکاران اتومبیل سبک و سنگین، باتری سازان و خدمات برق الکترونیک خودرو، صنف تعمیرکاران و فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی تعمیرات موبایل از دیگر اقداماتی است که با هماهنگی کمیته بحران اتاق اصناف شیراز و با محوریت فرمانداری شیراز به آسیب دیدگان سیل شیراز ارائه شد.
رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس ادامه داد: دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز با تعویض سیم کارت رایگان به آسیب دیدگان خدمات رسانی می کنند.
هاشمی، با اشاره به توزیع ظروف ملامین، یکبار مصرف و پلاستیکی و ابراز یراقی نیز گفت: با هماهنگی های انجام شده و ابلاغ به اتحادیه های صنوف هدف، ساعت کار و کشیک تعمیرکاران، فروشندگان لوازم یدکی، پلاستیکی و رستوران ها نیز برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و مسافران افزایش یافته است.
او اظهار داشت: خدمات اصناف شیراز تا اعلام وضعیت عادی ادامه خواهد داشت.
سیل ناگهانی پنجم فروردین 98 در دروازه قرآن شیراز موجب کشته و زخمی شدن چندین نفر از هموطنان شد.
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.