بر این اساس، سیلاب از تونل سعدی در حال ورود به خیابان های مجاور از جمله بلوارهای فضیلت و نصر است.
بارش های 48 ساعت گذشته همچنین رودخانه خشک شیراز را به خروش درآورده و برخی در معابر و خیابان های اطراف این رودخانه آبگرفتگی شدید دیده می شود.
در همین حال، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز به ایرنا گفت: سیل به سمت شرق شیراز در حال حرکت است .
محمد هادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بلوار گلستان، سرداران و محله سعدی در شمال شرق شیراز در وضعیت بدی از نظر آبگرفتگی قرار دارند که وضعیت محله سعدی ، وخیم تر از سایر نقاط است.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: برخی مطالب مبنی بر مصدومیت افراد و تلفات ناشی از سیل امروز در فضای مجازی منتشر شده که نادرست است و تکذیب می شود.
وی توصیه کرد: مسافران و شهروندان از عبور و مرور در معابر عمومی خودداری کنند و مردم نیز از تجمع در اطراف رودخانه خشک و مناطق پرخطر خودداری کنند.
شهردار منطقه 7 شیراز نیز با بیان اینکه هشدار طغیان رودخانه به ساکنان کوشکک، اقبال آباد و ماه‌فیروزان از دوشنبه پنجم فروردین ماه داده شده است، اظهار داشت: ساکنان این مناطق به مکان های امن منتقل شده اند.
اسماعیل صالحی با بیان اینکه به روستاهای اطراف رودخانه مراجعه کرده و به آن‌ها گفته‌ایم منازل خود را ترک کنند، افزود: به تک‌تک منازل روستاهای اطراف رودخانه مراجعه کرده و به آن‌ها گفته‌ایم منازل خود را ترک کنند.
شهردار منطقه 7 شیراز اظهار داشت: با توجه به احتمال طغیان رودخانه در مناطق شرق شیراز از دیروز به ساکنان مناطق اقبال‌آباد، کوشکک و ماه‌فیروزان اطلاع‌رسانی کردیم و امروز نیز ساکنان این مناطق با 12 دستگاه اتوبوس به نقاط امن منتقل شدند.
وی ادامه داد: در جهت پیشگیری از بروز حادثه، نقاط مورد نیاز به مرمت رودخانه خشک انجام شده است. با کمک معتمدین محلات به همه ساکنان اطلاع‌رسانی کردیم و درب مساجد و سالن‌های سرپوشیده به روی مردم باز است.
شهردار منطقه 7 شیراز همچنین از شهروندان خواست اکیداً از تجمع در روی پل‌های کنارگذر شیراز و پارک خودرو در این مسیر خودداری کنند و افزود: همچنین از شهروندان می خواهم اکیداً از تجمع در روی پل‌های کنارگذر شیراز و پارک خودرو در این مسیر خودداری کنند.
صالحی گفت: تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است و در صورت نیاز نیروهای خدمات‌رسان و امدادگر نیز حضور پیدا می‌کنند.
در همین حال، سخنگوی شورای شهر شیراز از مقاومت برخی اهالی این روستاها برای جابجایی به مکان امن سخن گفته است.
حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پل علی بن حمزه (ع) گفته بود که به منظور حفظ جان ساکنان روستاهای پایین دست رودخانه خشک به آنها اطلاع رسانی شده است.
سامانه بارشی کنونی بر فضای استان فارس، وقوع حادثه سیل دروازه قرآن شیراز در روز دوشنبه پنجم فروردین ماه را در پی داشت.
فعالیت این سامانه بارشی تاکنون ادامه داشته و این موضوع سبب حرکت سیلاب و روان آب در سطح شهر شیراز شده است.
بنا بر اعلام، رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس، سامانه بارشی که هم اینک در نقاط مختلف استان فعال است اواخر سه شنبه (امروز) از استان خارج خواهد شد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.