به گزارش ایرنا سعید نمکی بامداد دوشنبه در کمیته بحران استان فارس با بیان اینکه اکنون اوضاع درمانی مصدومین ناشی از سیل شیراز به حالت عادی بازگشته افزود: از 25 اسفندماه 97 تمام مراکز درمانی کشور در شرایط آمادگی کامل برای مقابله با حوادث غیرمترقبه هستند و با این هدف ستادهایی در استان ها تشکیل شده است.
نمکی ادامه داد: تشکیل این ستادها در استانهایی که احتمال وقوع سیلاب داده می شد با جدیت بیشتری پیگیری شد اما در حقیقت انتظار بروز سیل در شیراز کمتر وجود داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه گفت: در پی بروز سیل در شیراز 105 نفر به بیمارستان‌های این شهر منتقل شدند که 19 تن از این تعداد فوت کردند.
دکتر علی بهادر افزود: در حال حاضر ظرفیت سازی مناسبی در بیمارستان‌های شیراز انجام و 350 تخت آماده شده که در زمان بحران در فارس و استان های همجوار مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی بیمارستان ها نیز داده شده و بر همین اساس تمهیدات لازم اندیشیده و همچنین آمبولانس های این شهر از 34 دستگاه به 55 دستگاه افزایش داده شده است.
وی اضافه کرد: اعلام هشدار به تمام بیمارستان های استان فارس داده شده و اقدامات جایگزین پزشکی و پشتیبان بیمارستان ها نیز مشخص شده است.
بهادر اضافه کرد: در تمام کمپ های اسکان مسافرین نوروزی استان فارس پزشک معالج مستقر شده و تمام خدمات رایگان به مسافرین ارایه می شود.
سیل ناگهانی که پنجم فروردین در دروازه قرآن شیراز رخ داد موجب کشته شدن و مصدومیت شماری از هموطنان شد.
این سیل اتومبیل های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت. پلیس، شمار خودروهای آسیب دیده در این حادثه را افزون بر یکصد خودرو اعلام کرد.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.