دکتر عبدالرسول همتی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : 8 گروه پزشکی و کارشناسان روانشناسی با حضور در بیمارستان های شهید رجایی و نمازی شیراز از آسیب دیدگان سیل دلجویی کردند و خدمات روان درمانی به آنان ارائه دادند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: 4 گروه پزشکی وکارشناسی نیز به کمپ های اسکان آسیب دیدگان در شیراز اعزام شدند و هم اکنون در حال ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی به آسیب دیدگان ناشی از سیل هستند.
وی به آزمایش مداوم آب آشامیدنی شیراز اشاره و اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط با انجام آزمایش های لازم بار میکروبی آب آشامیدنی شیراز را می سنجند و تا کنون هیچ موردی از آلودگی آب اشامیدنی شیراز مشاهده نشده است.
همتی اضافه کرد: کارکنان بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نظارت کافی و کامل بر عرضه محصولات غذایی و آب آشامیدنی در شیراز دارند و مردم به شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب شیراز توجهی نکنند.
سیلاب در دروازه قرآن شیراز خودروهای مسافران و شهروندان این شهر را در پنجم فروردین درنوردید تا دومین رخداد غم انگیز سیل در ایران در تقویم 1398 ثبت شود.
این سیل اتومبیل های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت. پلیس، شمار خودروهای آسیب دیده در این حادثه را افزون بر 100 خودرو اعلام کرد.
در این حادثه، 17 نفر فوت کردند و 35 نفر مصدوم شدند. جانباختگان این حادثه 6 مرد، هفت زن و چهار کودک بودند.
بدین ترتیب پس از سیل استان گلستان که در آغاز سال 1398 صفحه ای غم انگیز را در نوروز رقم زد، سیل پنجم فروردین شیراز نیز موجی از تالمات روحی را برانگیخت.
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.