به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان ضمن ابراز همدردی با خانواده های درگذشتگان سیل در شیراز افزود: جانباختگان این حادثه را 6 مرد، هفت زن و چهار کودک تشکیل می دادند.
وی اظهار داشت: بازماندگان و مصدومان به منظور اسکان، تغذیه و درمان به مراکز مناسب انتقال داده شده اند.
استاندار فارس با اشاره به بارش 18 میلیمتر باران در مدت 10 دقیقه در شهر شیراز در قبل از ظهر دوشنبه پنجم فروردین ماه جاری گفت: این بارندگی شدید موجب راه افتادن سیلاب از شمال به سمت ورودی شیراز در دروازه قرآن شد و خودروهایی که در حال حرکت از سمت جنوب به سمت شمال بودند را به عقب راند که در نتیجه خودروها با هم برخورد کردند.
وی ادامه داد: بلافاصله پس از بروز سیل، اینجانب و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران استان در محل سیلاب حاضر شده و امدادرسانی در اسرع وقت صورت گرفت؛ مصدومان به بیمارستان، متوفیان به پزشکی قانونی و خودروها به پارکینگ تحت نظر نیروی انتظامی منتقل شده اند.
استاندار فارس اضافه کرد: شایعات فضای مجازی از جمله آلودگی آب شهر، مسدود شدن خیابان ها و هرگونه ناامنی را تکذیب می کنم.
رحیمی با اشاره به این که برای دو روز آینده، بارندگی شدیدی پیش بینی شده است، گفت: شهر شیراز توسط ارتفاعات مختلفی احاطه شده و شیب به سمت شهر است؛ به ویژه دروازه قرآن که دارای شیب تندی است.
استاندار فارس گفت: از دو هفته قبل ستادهای بحران در استان فارس تشکیل شده است و آمادگی لازم برای مقابله و مدیریت بحران وجود دارد.
سیل ناگهانی که پنجم فروردین در دروازه قرآن شیراز رخ داد موجب کشته شدن و مصدومیت شماری از هموطنان شد.
این سیل اتومبیل های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت. پلیس، شمار خودروهای آسیب دیده در این حادثه را افزون بر یکصد خودرو اعلام کرد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.