بهرام زاهدی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از شهروندان انتظار می رود که به مطالب مطرح شده در برخی کانال های شبکه های اجتماعی مبنی بر تداخل آب سیلاب و شبکه آبرسانی شیراز توجهی نکنند.
سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: این شرکت متولی آبرسانی و نظارت بر سلامت آب شهر شیراز است و در صورت نیاز، اطلاع رسانی لازم در این باره از سوی این شرکت در رسانه های رسمی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: کیفیت آب آشامیدنی شیراز هم اینک مطلوب و در حد استاندارد است و انتظار است مردم به شایعات توجهی نکنند.
همچنین معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هیچگونه آلودگی در آب شرب شیراز وجود ندارد.
دکتر عبدالرسول همتی به خبرنگار ایرنا گفت: در پی شدت یافتن بارش ها و تشکیل دو کمیته بحران در معاونت بهداشت دانشگاه، اطلاعیه ای حاوی مهم ترین نکات بهداشتی در صورت وقوع سیل، از سوی این معاونت انتشار یافت که در این اطلاعیه، نسبت به آلودگی مخازن آب شرب در صورت نفوذ سیلاب، هشدار داده شده اما این به منزله آلوده بودن آبها نیست.
وی افزود:با انتشار این اطلاعیه، مطالبی در فضای مجازی نسبت به آلودگی آب های شرب شهری و توصیه به مصرف آب معدنی در بطری های بسته بندی شده انتشار یافته است اما با بررسی مداوم مخازن آب ونمونه برداری بازرسان بهداشت محیط ، هیچگونه آلودگی در آب شرب شهر شیراز مشاهده نشده و شهروندان می توانند با اطمینان، از آن استفاده کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت عمومی، در صورت مشاهده هرگونه آلودگی و ممنوعیت مصرف، مراتب اطلاع رسانی در رسانه های معتبر انجام می شود.
وی از مردم خواست تا در این زمینه از توجه به شایعات فضای مجازی پرهیز کنند.
بارش شدید 15 میلیمتر باران در مدت زمان اندکی سبب به راه افتادن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و نقاط دیگری از این شهر شد و خسارات جانی و مالی در پی داشت.
1876/ 2027 / 6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.