به گزارش دریافتی ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ،علی عسکر نجفی در حاشیه بازدید از ستادهای پذیرش واسکان فرهنگیان در نواحی 1و2 شیراز افزود: در مجموع 623 هزار و نهصد نفر روز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.
عبارت نفر روز به تعداد روزهایی که هر شخص در یک محل اسکان داده شده است گفته می شود یعنی امکان دارد یک نفر بیش از یک روز در یک مکان ماندگاری داشته باشد.
نجفی همچنین گفت:نوروز 98 در استان فارس 15هزار کلاس درس درقالب بیش از یک هزار و 700 مدرسه برای اسکان مهمانان فرهنگی در نوروز آماده شده است.
وی افزود: علاوه بر مدارس وکلاس های درس، 36 سالن ورزشی، 3 خوابگاه دانشگاهی ، 3 خوابگاه دانش آموزی، 2 خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را دارد.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیزاظهار داشت: در شهر شیراز 550 مدرسه با ظرفیت 6100 کلاس، 5 خانه معلم با تخصیص 120 اتاق، 5 خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت 400 تخت، 3 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 600 تخت، 7 سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان است.
نجفی گفت: براساس آخرین اطلاعات این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد
مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: با توجه به اطلاعیه های اداره کل هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مبنی بر اعلام بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر، دستورالعملی به تمام ستادهای اسکان فرهنگیان استان اعلام شده است
رییس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس گفت: در این دستورالعمل خواسته شده تمام تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی از قبیل آماده سازی کلاس های بیشتر، سالن های ورزشی و نمازخانه های مدارس در ستادهای اسکان پیش بینی شود.
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.