محمدرضا رضایی، جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بعضی مدیران حتی عضو 40 کارگروه هستند، مدیری که تمام وقتش در جلسات می‌گذرد دیگر وقتی برای رسیدگی و حل مشکلات مردم ندارد.
وی بیان کرد:80 درصد مشکلات کشور به مدیریت داخلی و 20 درصد به تحریم‌ها برمی‌گردد.
رضایی اظهار کرد:هزینه ها در کشور بسیار سنگین شده است و درموقعیت جنگ اقتصادی باید هزینه‌های غیرضروری حذف شوند.
رضایی ادامه داد: مدیران باید در هزینه‌های جاری کشور صرفه‌جویی کنند و توان خود را برای حل مشکلات مردم بگذارند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: البته کشور ما ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های منابع طبیعی، نفت، گاز، پتروشیمی دارد و باید ظرفیت‌های دیگر را نیز شکوفا کند تا بتوان از مشکلات عبور کرد.
این نماینده مجلس گفت: معادل قیمت نفت ظرفیت صادرات خدمات فنی مهندسی داریم و در همسایگی ما بازار خوبی برای این خدمات وجود دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در سال 97 شاهد خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپاییان برای حفظ برجام و ایجاد کانال مالی بودیم؛ مشکلات اقتصادی در سال 97 فشار زیادی بر محرومین وارد کرد و در تلاطم‌های گوناگون بازار سلاطین گوناگون کالا شکل گرفت.
رضایی بیان کرد: در تلاطم‌های بازار خیلی‌ها آسیب می‌بینند و برخی ثروتمند می‌شوند و این نشان می‌دهد در مدیریت کشور خوب عمل نکرده‌ایم.
وی اضافه کرد: در سال 97 شاهد قاچاق کالا و نوسانات شدید ارز بودیم و سرمایه کشور از بین رفت و حتماً نیاز هست در مدیریت اقتصادی کشور باز‌نگری شود.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این سال البته ما موفقیت‌هایی نیز داشتیم مثلاً دشمن تصمیم داشت چهلمین سال انقلاب را جشن نگیریم ولی با درایت رهبری و حضور مردم نقشه دشمن به شکست انجامید.
رضایی گفت: یکی دیگر از موفقیت‌های ایران در سال 97 جمع شدن داعش در منطقه بود و ما موفق به پیروزی بر جبهه استکبار شدیم؛ همچنین ما تسلط کامل بر دانش نظامی و تولید موشک یافتیم که این‌ ابزار نظامی می‌تواند اقتدار کشور را تضمین کند.

** جهرم در مسیر توسعه
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در دهه فجر بیش از 200میلیارد ریال پروژه در این شهرستان بهره ‌برداری یا کلنگ‌ زنی شد.
رضایی افزود: 55 کیلومتر از بزرگراه جهرم - لار در سه قطعه حوزه جهرم درحال احداث است و نگاه ما اتصال به بندرعباس است.
وی اظهار کرد: بعد از دوبانده‌ شدن جاده جهرم شیراز که در حال اتمام است، جاده شیراز- جهرم - قیر بعد از نوروز آسفالت آن شروع خواهد شد.
رضایی گفت: پروژه انتقال آب از سد سلمان به جهرم به پایان رسیده و‌ در مرحله تست و کنترل است و فروردین ماه با حضور وزیر نیرو این پروژه به ‌بهره‌برداری می‌رسد.
نماینده مردم جهرم بیان کرد: البته ما چاه‌های آب شرب نیز در قالب پدافند غیرعامل حفر کرده‌ایم تا در صورت بروز مشکل بتوانیم آبرسانی را در سطح شهر داشته باشیم.
رضایی با بیان اینکه از مدبرعامل شرکت هواپیمایی کشور برای حضور در جهرم در ایام نوروز دعوت شده است، بیان کرد: فرودگاه در سال آینده از نظر تسطیح باند، تکمیل سالن ترمینال و افزایش پروازهای داخلی و خارجی گسترش می‌یابد که نقطه مهمی در توسعه شهرستان جهرم خواهد بود.
شهرستان جهرم در 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.