به گزارش ایرنا، 29 اسفند آخرین برگ از تقویم 97 در حالی ورق می خورد که گردشگران شیراز صحنه های جدیدی از گرامیداشت و پاسداشت میلاد فرخنده حضرت امیرالمومنین علی (ع) مشاهده می کنند.
هرچند مناطق مختلفی از شیراز به همین مناسبت، آذین بسته و چراغانی شده است، اما گذر از خیابان آزادی شیراز حدفاصل میدان آزادی (فلکه گاز) و پل باغ صفا حال و هوای ویژه میلاد امام علی (ع) را به ذهن تداعی می کند.
** جشن در نگین شیراز
در این مناسبت فرخنده، بارگاه منورحضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز، میعادگاه هزاران زائر و مجاوری خواهد بود که از راه دور و نزدیک برای تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام نخست شیعیان به این مکان مقدس مشرف می شوند.
به همین مناسبت جشن میلاد حضرت امام علی(ع) همراه با مولودی خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سخنرانی واعظان و مداحان در شب و روز میلاد پیش بینی شده است.
** جشن دیرین در خیابان آزادی
همچنین طبق سنت هر ساله بلوار آزادی شیراز از سوی خانواده مرحوم علیرضا مهریار به طرز با شکوهی آذین بسته شده است.
خانواده زنده یاد مهریار با ارسال بیانیه ای به دفتر ایرنا، از عموم مردم و گردشگران شیراز برای شرکت در آیین جشنی که به همین مناسبت روز چهارشنبه 29 اسفندماه جاری از ساعت 15 تا 21 در بلوار آزادی و روبروی پارکی به همین نام برگزار می شود، دعوت به عمل آورده است.
بر اساس این بیانیه، این جشن ها که در سال های گذشته توسط زنده یاد مهریار بنیان نهاده شد، با استقبال پرشور اقشار مختلف مردم و حضور علمای اعلام و مسئولان برگزار شده است. این جشن امسال نیز به وصیت این عاشق اهل بیت (ع)، درخواست مکرر اقشار مختلف مردم و ارادتمندان به مولا علی (ع) و علمای شهر و اعلام همکاری مسئولان برگزار می شود.
ع پ / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.